יבואנית סוני מובייל תמוזג לתוך אלקטרה מוצרי צריכה

ברס-אלקטרה עוברת טלטלה בשבועות האחרונים וכבר לא תעבוד באותה מתכונת של חברה עצמאית ■ רק לאחרונה נודע כי מנכ"ל החברה גדי שקד פורש ועובר להנהלת קרביץ

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

יבואנית סוני מובייל, ברס-אלקטרה, עוברת טלטלה בשבועות האחרונים. לאחר ההודעה המפתיעה שמנכ"ל החברה גדי שקד פורש ועובר להנהלת קרביץ, נודע ל"גלובס" שברס-אלקטרה כבר לא תעבוד באותה מתכונת של חברה עצמאית. בתקופה הקרובה ברס-אלקטרה תמוזג לתוך חטיבת הסחר והמותגים של אלקטרה מוצרי צריכה, כאשר מי שינהל אותה יהיה זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה.

עזיבתו של שקד בתקופה הקרובה באה במפתיע והיא מתרחשת שנתיים לאחר כניסתו לתפקיד. גם המנכ"ל הקודם אלי מצביץ' עזב את ברס-אלקטרה לאחר שהיה שנתיים בתפקיד, בנוסף לעוד 6 שנים בתפקידים אחרים בחברה. קודמו לתפקיד היה מיקי ברקן, שהחזיק בברס-אלקטרה 5.5 שנים.

סוני מובייל מתקשה בתחרות מול ענקיות הסלולר: אפל, סמסונג ו-LG, למרות הסמארטפונים המוצלחים שהיא מוציאה לשוק. בישראל החברה כמעט שלא השקיעה בשנה האחרונה בקמפיינים שיווקים, כאשר סמארטפון הדגל האחרון שלה - אקספריה Z3 - עדיין נמכר רק בחנויות הסלולר הפרטיות ולא אצל מפעילות הסלולר, למרות שמכירתו החלה בארץ כבר לפני כחודש.

התוצאות הכספיות של סוני בעולם לא מוצלחות, כאשר הדוחות של החברה היפנית לרבעון השלישי של 2014 מציגים הפסד של 1.6 מיליארד דולר מחטיבת המובייל.

מברס אלקטרה נמסר: "אין תגובה".