משה איבגי: "ביבי משעבד אותנו להישרדות שלו ושל אשתו"

השחקן בראיון לסיון כהן בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10: "הממשלה הזו מובילה אותנו לאבדון, היא תביא לאינתיפאדה יותר חריפה ואלימה" ■ "כולנו נהיה עבדים של מערכת השלטון" ■ "יש לנו דת שמעורבת בתוך המדינה בצורה שמבזה את הדת"

משה איבגי, אורח של כחלון / צילום: סיון פרג'
משה איבגי, אורח של כחלון / צילום: סיון פרג'

"הממשלה הזו מובילה אותנו לאבדון, היא הולכת למדר אותנו מכל העולם, הולכת לשבור את הסטטוס קוו שגם ככה רעוע. זו ממשלה שתביא לאינתיפאדה יותר חריפה ואלימה מקודמותיה - אני לא יודע למה הממשלה הזו מכוונת". כך אומר השחקן משה איבגי בראיון עם סיוון כהן בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10.

איבגי התראיין על רקע דחיית חוק השקיות שיזם ח"כ המתפטר עמיר פרץ, חוק שהתלווה לקמפיין בתקשורת שבו מככב איבגי. ביממה האחרונה מאז ההתפטרות עלו טענות כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נוקם בפרץ המתפטר בביטול החוק, אבל הטענות הוכחשו.

"מה הממשלה רוצה מהאזרח האומלל, מה בנימין נתניהו רוצה? אתה לא יכול לעבוד על כולם בעיניים כל הזמן רק בשם ההישרדות האישית שלך ושל אשתך, רק בגלל שאתה רוצה להישאר ראש ממשלה אתה משעבד את כולם ואנחנו מידרדרים בקצב מטורף", הוסיף איבגי.

לדברי איבגי, "הממשלה מלבה את כל הגורמים כדי להביא אותנו למצב של חנק. צריך לבחור איזו מדינה אנחנו רוצים להיות - מדינה דמוקרטית? מדינת אפרטהייד? צריך לשאול האם אנחנו רוצים שלום עם הערבים, או שרוצים לאכול את כל העוגה וגם להשאיר אותה שלמה ולהונות את כל העולם".

איבגי הוסיף: "מי שקרא את התורה יודע שכל מה שהדתיים עושים כרגע זה נגד התורה - יש לנו דת שמעורבת בתוך המדינה בצורה שמבזה את הדת. בשם אלוהים עושים דברים שלא יעלו על הדעת, ולאנשים האלה יהיו 7 מדורי גיהנום, כל אלה שרוצים לקחת את ההתנחלויות, זו מדינה גזענית שמתעמרת בכל מי שנמצא פה - הון שלטון, כוח ושחיתות ואין שלום ולא כוונה אמיתית".

השחקן אמר גם: "אני אומר לכל האזרחים, הממשלה הזו לא דואגת לימין או לשמאל או למרכז - היא דואגת לעצמה. אמרתי גם לשר לפיד: יש לך כוונות טובות, אבל אתה קורבן של המערכת השלטונית. כולנו נהיה עבדים של מערכת השלטון. יש חוזה חד סטרי בין המדינה לאזרח, הוא חייב לשלם את כל המסים ואם לא הוא ייכנס לכלא, והשלטון לא מקיים אף סעיף בחוזה".