הדולר זינק 0.9% ל-3.815 ש' בצל המתיחות הביטחונית

האירו עלה ב-0.3% ל-4.737 שקלים ■ FXCM ישראל: "נעילה יומית מעל 3.8 שקלים עשויה לדרבן את הספקולנטים להניע את הדולר-שקל מעלה לעבר 3.815 שקלים ולעבר 3.83 שקלים"

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock

לאחר שהתממש אתמול, שב היום (ג') הדולר לעלות וכבש את רמת ה-3.8 שקלים. המטבע האמריקאי טיפס 0.87% ושערו היציג נקבע על 3.815 שקלים. האירו עלה ב-0.3% ל-4.737 שקלים.

הרקע להתחזקות הדולר מול השקל הוא התחזקותו בעולם וגם העלייה במתיחות הביטחונית בישראל, בין היתר בשל הדיבורים על אינתיפאדה שלישית בפתח. בחודש האחרון נהרגו 6 ישראלים בפיגועי טרור - מספר גבוה יותר מכל ההרוגים בפיגועים בשנה שעברה.

בעולם, הדולר מתחזק מול כל המטבעות המרכזיים לקראת נתוני מקרו שיפורסמו בארה"ב בצהריים, שעשויים להצביע על עלייה במכירות הקמעונאיות באוקטובר.

"ארה"ב היא כרגע המדינה עם התחזית הכלכלית הכי ורודה", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן בבנק אוף טוקיו-מיצובישי. "יש הרבה סיבות לקנות את הדולר לטווח הקצר".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הלונגיסטים, שעד כה לא התקשו לפרוץ שום רמת התנגדות בראלי המסחרר של החודשים האחרונים, מתקשים לייצר את המומנטום הנדרש כדי לדלג מעל המשוכה הזו של 3.8 שקלים. מאידך, למרות הדשדוש אנחנו לא רואים כעת סחף שלילי שמבשר על תיקון.

"נעילה יומית מעל 3.8 שקלים עשויה לדרבן את הספקולנטים להניע את הדולר-שקל מעלה לעבר 3.815 שקלים ולעבר 3.83 שקלים. מנגד, ירידה מתחת ל-3.78 שקלים עשויה לתת את האות למימוש רווחים ותיקון כלפי מטה".