הוט מובייל תוכל להתמודד במכרז הדור הרביעי בסלולר

אחרי שהמכרז עוכב בגללה בשל בעיות של שינויי בעלות שעליהם לא דיווחה, הודיעה היום הוט שהותר לה להתמודד ■ במשרד התקשורת מקווים שלא יחול עיכוב והמכרז יתקיים במועד המתוכנן - דצמבר 2014

הוט מובייל / צילום אייל יצהר
הוט מובייל / צילום אייל יצהר

מכרז דור 4 בסלולר עשוי ככל הנראה להתפרסם במועדו וזאת בעקבות אישור שקבלה חברת הוט מובייל ממשרד התקשורת וממשרד הביטחון. לפני כשלושה שבועות חלה דחייה במכרז לאחר שהתברר שהוט לא דיווחה על שינויי בעלות שחלו בחברת האחזקות שמחזיקה בה, כפי שמחייב רישיונה. כתוצאה מכך נדחה המכרז והיה חשש גדול שהבדיקה הבטחונית המתחייבת כתוצאה מכך תיארך ותעכב את המכרז. ואולם, היום מודיעה החברה שהסוגיה נפתרה ולכן היא תוכל להגיש את הצעתה.

בעקבות זאת צפויות החברות הסלולריות פרטנר, סלקום, פלאפון, גולן טלקום, הוט מובייל וחברת אקספון, להתמודד במכרז הדור הרביעי שייערך ככל הנראה בחודש הבא. החברות יגישו עוד היום את ההצעות הבסיסיות שלהן כדי שניתן יהיה לבדוק האם הן כשירות להתמודד במכרז המקוון.

נציין, כי נגד הוט נפתח הליך של הפרת רישיון על ידי משרד התקשורת משום שהיא לא דיווחה על השינוי בבעלות, והיא עשויה להיקנס בשל כך. המכרז לדור הרביעי מעורר עניין משום שהוא צפוי לעלות הרבה מאד כסף, בגלל שישנן 6 חברות שמתמודדות על כמות קטנה יחסית של תדרים.