"יום הרווקים" הסיני: כמה הרוויחה עליבאבא ב-24 שעות?

השורה התחתונה של עליבאבא ביום המכירות המקוונות המיוחד: 9.3 מיליארד דולר ■ 43% מהקניות נעשו השנה באמצעות הסלולר

חברת עליבאבא / צילום: בלומברג
חברת עליבאבא / צילום: בלומברג

"יום הרווקים" - יום המכירות המקוונות המיוחד של אתרי המסחר בסין - הצליח לשבור את כל השיאים. האתר המוביל, עליבאבא, רשם לבדו מכירות בהיקף של 9.3 מיליארד דולר ב-24 שעות בלבד.

הנתון של השנה שובר את השיא שנרשם בשנה שעברה, 5.8 מיליארד דולר, שגם הוא מהווה הרבה יותר מהמכירות שנרשמות בימי המכירות המיוחדים בארה"ב - באלק פריידי וסייבר מאנדיי.

במהלך היום עצמו הופיע מייסד האתר, ג'ק מא, במטה החברה ודיבר בקצרה עם העובדים. לדבריו, הוא נרגש מהיקפי המכירות ומודאג מהיכולת של החברה לעמוד בזה מבחינה לוגיסטית: "המשימה הקשה תהיה בימים הקרובים", אמר והודה כי "לי אין זמן לעשות קניות אונליין".

לגבי האופי הגלובלי של יום המכירות אמר מא כי הכיוון הוא נכון, אך ייקח עוד כמה שנים כדי להפוך אותו לעולמי: "זאת רק ההתחלה".

החידוש השנה, מלבד ההיקפים העצומים של המכירות, היה הגידול בשימוש בסלולר. כ-43% מהמכירות נעשו דרך המכשיר הנייד, וזאת לעומת 21% בשנה שעברה. חלק מהגידול נרשם לאחר שעליבאבא עודדה את הספקים להעניק הנחות גדולות יותר ללקוחות שמזמינים דרך הנייד. יש לציין כי בסין חלק ניכר מהגולשים עושים זאת רק באמצעות טלפון חכם ולא באמצעות מחשב.