עיכוב לקופקסון של טבע ביפן? החברה: "התהליך מתקדם"

מכירות הקופקסון בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

האם בזמן הקרוב תתחיל טבע למכור את תרופת הדגל שלה, קופקסון, ביפן? בסוף 2013 דיווחה טבע על הסכם פיתוח ושיווק עם חברת התרופות היפנית Takeda, במטרה להביא את התרופה - המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, לשוק היפני.

ההערכות שפורסמו אז היו כי אישור שיווק על בסיס תוצאות ניסוי קליני מתקדם, צפוי להתקבל תוך פחות משנה. בינתיים, חלפה כמעט שנה ואישור כזה טרם התקבל - כך שמן הסתם, השיווק לשוק היפני עדיין לא יצא לדרך.

מדובר על שוק פוטנציאלי של כ-700-900 מיליון דולר. מכירות הקופקסון בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר, אך בארה"ב ובאירופה התרופה (במינון הרגיל שלה) מתקרבת לסוף מחזור החיים שלה בשל פקיעות פטנטים, ואילו יפן אמורה להיות שוק חדש לתרופה.

מטבע נמסר בתגובה כי "ההסכם שלנו עם טקדה להבאת התרופה החשובה הזו למטופלים ביפן, מתקדם היטב. יחד עם טקדה, אנו פועלים לקדם את ההיבטים הנותרים בתהליך כדי למלא אחר הדרישות של הרשויות ביפן. אנו מקווים כי תהליך ההגשה יושלם כבר בעתיד הקרוב".

טבע, המנוהלת על-ידי ארז ויגודמן, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי 49.7 מיליארד דולר. ההערכות הן שהקופקסון אחראי ליותר ממחצית מרווחי החברה.