האוצר: אסור להתנות רכישת ביטוח ברכישת מוצר פנסיוני

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "ההוראה נועדה לוודא שצירוף מבוטחים לחיסכון פנסיוני ייעשה משיקולים של טובת העובד בלבד"

דורית סלינגר / צילום: לע"מ
דורית סלינגר / צילום: לע"מ

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום חוזר האוסר על גופים מוסדיים להתנות הצטרפות עובדים באמצעות המעסיק לביטוח ריסק מוות או אובדן כושר עבודה, בניהול כספי החיסכון הפנסיוני באותו הגוף המוסדי. בנוסף, ההוראה אוסרת על גוף מוסדי להתנות מתן הנחה בדמי ניהול או בעלות כיסוי ביטוחי, ברכישת מוצר ביטוחי אחר באותו גוף מוסדי.

הסכמים קיבוציים או הסכמי העסקה אישיים מחייבים מעסיקים רבים לממן עבור עובדיהם כיסוי ביטוחי מפני אבדן כושר עבודה או מפני מוות. במקרים מסוימים, גוף מוסדי מתקשר עם מעסיק, לצורך רכישת כיסוי ביטוחי לעובדיו, לצורך ניהול כספי החיסכון הפנסיוני שלו. במקרה זה קיים חשש כי בחירת הגוף המוסדי על ידי המעסיק תעשה משיקולים שאינם מתחשבים בטובת העובד.

במטרה להגביר את השקיפות ולתת כלים לחוסך לקבלת החלטה מושכלת בנוגע למוצר החיסכון הפנסיוני שלו, קובע החוזר כי מתן הנחה בדמי ניהול לחוסך במוצר פנסיוני או בעלות כיסוי ביטוחי לא תותנה ברכישת כיסוי ביטוחי נוסף.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "ההוראה נועדה לוודא שצירוף מבוטחים לחיסכון פנסיוני ייעשה משיקולים של טובת העובד בלבד. הוראה זו היא פועל יוצא של פעילות אגף שוק הון לחיזוק מעמדו של החוסך ויכולת הבחירה שלו בעת רכישת מוצר פנסיוני".