בנט: שכר המינימום צריך לעלות, אבל לא במהלך חד-צדדי

שר הכלכלה: "אם נבוא באופן חד-צדדי ונעלה את שכר המינימום, ייצא שכרנו בהפסדנו"

נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף
נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ב') לעמדתו בנושא העלאת שכר המינימום ואמר: "בצורה הכי פשוטה שכר המינימום צריך לעלות, לא במאה ומאתיים שקל - גם ביותר. זו אחת הדרכים החשובות לדאוג לחלשים ביותר ואנחנו צריכים ללכת בה בהידברות, אבל אסור שזה יהיה מהלך חד-צדדי. אסור לבוא באופן חד-צדדי לרבבות עסקים קטנים ובינוניים שנאבקים עכשיו על שרידותם, אם נבוא באופן חד-צדדי ונעלה את שכר המינימום ייצא שכרנו בהפסדנו".

בנט הצהיר כי לראייתו הנתיב הנכון להעלאת שכר המינימום היא לא באמצעות חקיקה, וקרא ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ולנשיא לשכת התיאום של הארגונים העסקיים לבצע ביניהם את ההידברות על מנת להגיע להסכמה בנושא תוך דאגה לעסקים הקטנים והבינוניים.

"צריך לעשות עוד דברים במסגרת המהלך הזה לטובת העסקים הקטנים והבינוניים, העדיפות שלי היא לא בחקיקה, הכי קל לי להעביר חוק אבל נמצא את עצמנו עם מבול של עסקים שייסגרו. בא נעלה את שכר המינימום, נפתור את מצוקות המעסיקים בכל דבר שאפשר. אני אתן את הגיבוי המלא שלי".

מעבר לשכר המינימום התייחס בנט גם לנושא חוק הלאום ואמר, "כשנכנסנו לממשלה חתמנו שמעבירים את חוק הלאום, בלי שנקבע את המעמד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יבואו עוד כמה שנים לבג"ץ ויבקשו להכיל את חוק השבות גם על מי שאינו יהודי, בג"ץ יקבל את זה כי מעולם לא קבענו בחוק אחרת.

"אתמול אמרתי דבר מאד ברור, חתמנו על הסכם, עליו כולם חתומים. אני מצפה מכולם לקיים את ההתחייבות. אתמול נעשה מעשה חד-צדדי ולא מקובל, הפעולה שנקטתי כבר פעלה ולהערכתי ביום ראשון חוק הלאום יעבור.אם החוק לא יעבור אין לנו קואליציה, הכל יתפרק. קיום הסכמים זה ערך חשוב ואני אעמוד על זה".