הדולר בשיא של שנתיים: היציג נקבע על 3.841 שקלים

האירו היציג טיפס 0.5% ל-4.803 שקלים ■ FXCM ישראל: "רמת היעד הבאה בראלי המסחרר של הדולר-שקל היא 3.85 שקלים. גוברות ההערכות בשוק כי בנק ישראל ישיק תוכנית הרחבה כמותית"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר התחזק היום (ג') לשיא של שנתיים ושערו היציג נקבע מעל 3.84 שקלים לראשונה מאז ה-28 בנובמבר 2012, על רקע ההסלמה הביטחונית בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר בבית הכנסת בירושלים. רה"מ נתניהו הבטיח "תגובה קשה" לפיגוע.

שערו היציג של הדולר נקבע היום על 3.841 שקלים - עלייה של 0.4%. האירו היציג טיפס 0.5% ל-4.803 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו היום כי "הדולר-שקל פותח חזק את שבוע המסחר והצליח להעפיל מעל רף 3.83 שקלים, לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2012. רמת היעד הבאה בראלי המסחרר של הדולר-שקל היא 3.85 שקלים. לפי שעה, הספקולנטים לא מוכנים להרפות לרגע ורק ירידה מתחת רף 3.8 שקלים עשויה לשנות את התמונה".

ב-FXCM ישראל הוסיפו עוד כי "דווקא בשוק העולמי ראינו פתיחה מתונה של הדולר בעולם, וזאת על רקע יומן כלכלי דל באירועים. התנועות החדות נרשמו בעיקר באירו ובין, וזאת על רקע ההרחבות הכמותיות של הבנקים המרכזיים של יפן ואירופה. גם בשוק המקומי מתחילות לצבור תאוצה הספקולציות כי בנק ישראל עשוי להוציא לפועל מדיניות של הרחבה כמותית, בטח לאחר נתוני הצמיחה שהתפרסמו בתחילת השבוע והצביעו כי המשק הישראלי התכווץ ב-0.4% ברבעון השלישי של 2014. מדיניות כזו צפויה להצניח את השקל בחדות".

בעולם נסחר הדולר ביציבות מול האירו סביב 1.25 ד' לאירו וכמעט ללא שינוי מול הליש"ט ב-1.56 ד' לליש"ט. הין ממשיך להיחלש לאחר שראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כינס היום מסיבת עיתונאים והכריז על דחיית העלאת המסים שהייתה מתוכננת באוקטובר 2015 ב-18 חודשים, כמו גם על הקדמת הבחירות. ההכרזה מגיעה על רקע נתוני התמ"ג הגרועים שפורסמו אתמול ביפן והראו על התכווצות של 1.6% בכלכלה היפנית ברבעון השלישי של השנה, בהמשך להתכווצות של 7.3% ברבעון השני.

עיקר הירידה בתמ"ג היפני הגיעה בעקבות מחיקת מלאים של החברות, כאשר אנליסטים טוענים כי העלאת המע"מ מוקדם יותר השנה פגעה קשות במכירות החברות ובכלכלה היפנית. בתוך כך, אבה הכריז היום גם על הקדמת הבחירות במדינה, מתוך ניסיון לחזק את מעמדו הפוליטי. הפרלמנט יפוזר ביום שישי והבחירות הכלליות ייערכו בדצמבר.