"מיקי Mouth": תערוכת יחיד חדשה של האמנית מיכל נאמן

תערוכת יחיד של מיכל נאמן, כלת פרס ישראל לאמנות פלסטית, תיפתח בשבוע הבא בגלריה המדרשה לאמנות בת"א ■ למחרת יתקיים יום עיון לדיון ביצירתה

יצירה של מיכל נאמן
יצירה של מיכל נאמן

תערוכת יחיד של האמנית מיכל נאמן, כלת פרס ישראל לאמנות פלסטית לשנת 2014, תיפתח בשבוע הבא בגלריה התל-אביבית של המדרשה לאמנות. למחרת יתקיים יום עיון לדיון ביצירתה של נאמן.

בתערוכה "מיקי Mouth" שאצר בועז ארד, הוא שואף לתת במה לעבודותיה של נאמן מנקודת מבט על-זמנית, וליצור "רצפים ונקודות הקשר". בין היתר מוציא ארד לאור עבודות שלא הוצגו מעולם וביניהן גם עבודות וידאו וסאונד.

בעבודותיה המזוהות ביותר, הנעשות בשכבות שתי וערב של מסקין טייפ וצבע, מצליחה נאמן ליצור מראית עין של מונוטוניות, המכסה על סערה תת-סיפית עמוקה, שעוברת כצמרמורת בשינויים הקלים ורבי המשמעות שהיא מטמיעה בתמונה.

"אחת המחשבות שחוצות את התערוכה היא על האובייקט המתבונן ומדבר. החפץ, החיה, הציור", אומר ארד. "התערוכה תנסה לבחון כיצד נאמן מאפשרת גלישה בין מישורים שונים של חושניות משמעויות, ריבוי היסטוריות ופרשנויות, מקום מפגש ליקומים תרבותיים מקבילים".

נאמן, בוגרת המדרשה בשנות ה-70 וכיום פרופסור באקדמיה, נחשבת למי שיצרה שפה חדשה באמנות העכשווית הישראלית, בעבודותיה הקנוניות. מפורסמת במיוחד היצירה מ-1974 שבה הציבה על שפת הים בתל-אביב שני שלטים שעליהם כתבה בכתב יד "העיניים של המדינה" - ציטוט מהדהד מהקרב על החרמון במלחמת יום הכיפורים.

גלריית המדרשה, הירקון תל-אביב19. הפתיחה ביום שלישי, 25.11, בשעה 20:30. יום העיון יתקיים ביום רביעי, 26.11, משעה 17:30.