לכופף את הצופים

למה איש רציני כמו אמנון לוי צריך להקדיש תוכנית לאורי גלר?

אורי גלר / צילום: תמר מצפי
אורי גלר / צילום: תמר מצפי

"פנים אמיתיות", יום ג' 21:00, ערוץ 10

למרות השיפור הניכר בתוכנית "פנים אמיתיות" לאורך עונותיה, תמיד יהיה פרק שיחזיר אותנו לאחור: מה לתוכנית תעודה רצינית ולאורי גלר? הרי הגימיק הזה מיצה את עצמו כבר בשנות ה-70.

ובכל זאת, אחת לכמה זמן מבליח על המסך אותו רב-מג (שהקסם הגדול ביותר שלו היה ונשאר יכולתו לקחת את עצמו ברצינות) ופוצח במופע נרקיסיזם, מתובל בניים-דרופינג מיגע, שבסופו השאלה היחידה היא לא איך פעל או לא אורי גלר בשירותי הביון במהלך המלחמה הקרה - אלא למה איש רציני כמו אמנון לוי מתנדב להיות המיקרוגל שיחמם את העיסה שנשכחה בירכתי המקפיא.

היהודים חוזרים

"היהודים באים", יום ג' 23:00, ערוץ 1

הפרק הראשון של "היהודים באים" ישודר בשידור חוזר. ההצדקה לשידור חוזר כה סמוך למועד השידור המקורי היא כמובן "צופינו המסורתיים", אבל יש לי תחושה שבערוץ הראשון מכוונים לכלל הציבור, שהצירוף 11 על השלט עדיין קשה לו.

צריך לומר - לא כל הקטעים בסדרה הלא-רעה-בכלל הזאת מצחיקים מאוד: חלקם מעלים רק חיוך (וזה בסדר), חלקם מעוררים מחשבה (וזה בסדר גמור), אבל עדיין מדובר בניסיון יוצא דופן להביא למסך משהו אחר - ולפחות בעיניי זה ממש לא מעט.

* ציון: 9

אי אחד יותר מדי

"שודדי הקאריביים - זרמים זרים", יום ג' 23:26, ערוץ yes2

הסרט הזה שייך בדיוק לז'אנר שמאכזב בקולנוע, אבל מאוד נעים לצפייה בבית. נדמה שאת קפטן ג'ק ספארו (ג'וני דפ) אין צורך להציג. נדמה שגם את שותפתו לפרק הזה של הסדרה הקולנועית המצליחה, פנלופה קרוז, אתם כבר מכירים (אם כי זה מפתיע לראות אותה בסרט שכזה).

ולמרות נוכחותם המסעירה של השניים גם הפרק הזה, האחרון (בינתיים), לא משמר את הרעננות של תחילת הסדרה.

בקולנוע כאמור, זו הייתה אכזבה. על הספה בסלון, זה בסדר גמור למי שחושב ששירת הסירנות תסייע לו להירדם.

* ציון: 8