"בבינלאומי שיעור הנטישה וסגירת החשבונות גבוה"

הבנק בתגובה למצגת של החטיבה הבנקאית: "האמירות מתייחסות למספר סניפים נקודתיים"

סמדר ברבר צדיק / צלם: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צלם: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי יוצא במהלך להגדיל את הפעילות של הלקוחות הקיימים. באחרונה נשלחה מצגת של החטיבה הבנקאית בבנק בנושא זה למנהלי חלק מהסניפים. במצגת שהגיעה לידי "גלובס" נכתב הרקע למהלך וצוין כי: "בבינלאומי, שיעור הנטישה וסגירת החשבונות הינו גבוה ביחס למערכת הבנקאית".

נציין כי אין כיום נתונים רשמיים לגבי נטישת לקוחות בבנקים, וגם כל בנק מגדיר אחרת פעולה של נטישת לקוחות. עם זאת, ההערכה היא כי מדובר בממוצע שנתי של כ-7% מהלקוחות במערכת הבנקאית.

עוד נכתב במצגת: "כמחצית מלקוחות הסניפים הינם בעלי פעילות נמוכה, או שאינם פעילים כלל. הסניפים לרוב פונים למעגל לקוחות מצומצם". מטרת המהלך היא להגדיל את מצבת הלקוחות הפעילים, ולהעמיק את הפעילות בקרב הלקוחות הקיימים.

מהבנק הבינלאומי נמסר: "מדובר במצגת שפונה למספר סניפים נקודתיים בהם אותרה פעילות חלשה בתחום הקמעונאי, והאמירות בה מתייחסות אך ורק לסניפים אלה ולא לבנק כולו. מטרת המצגת היא לעורר את מודעות הסניפים המדוברים לבעיה, להדריך אותם, לסייע בידם להטיב את המצב וליישר קו עם הבנק כולו, בו קצב צמיחת הלקוחות הקמעונאים הוא גבוה, מה שבא ליד ביטוי בנתונים המופיעים בדוחות הכספיים המפורסמים מדי רבעון".

הגדלת פעילות של לקוחות קיימים נחשבת מקור נוח להגדלת הכנסות, שכן קל יותר להגדיל הכנסות מלקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש. עם זאת, יחסי העבודה המורכבים בבנק עלולים להכביד על מהלך שכזה. מאפריל אשתקד קיים סכסוך עבודה בבנק עם ועד הפקידים בראשות חנוך ליבנה, שלא נראה כי הוא קרוב לסיום. הבנק אמנם לא הושבת במשך הסכסוך, אך ועד הפקידים הוציא לפועל שיבושים. כמו כן, לפי ההסכם בין ההנהלה לוועד, צריך הוועד לאשר כל פעולת שיווק בסניפים שנעשית מעבר לשעות העבודה ומחוץ לסניפים, ומאז החל סכסוך העבודה אין פעילות שכזו.

הבינלאומי, בניהולה של סמדר ברבר צדיק, מתמחה בעיקר בתחום הבנקאות הפרטית ובתחום שוק ההון. ואולם נראה כי בתקופה האחרונה הבנק החליט להשקיע משאבים גם בהתפתחות הפעילות של משקי הבית. באחרונה התחלף ראש החטיבה הבנקאית, ולתפקיד מונתה אלה גולן. הבנק השיק בראשונה זה זמן רב פיתוח טכנולוגי בתחום הקמעונאות - פיבי, דמות וירטואלית שמסייעת ללקוחות בניהול החשבון. לבנק עוד תוכניות בנושא, כשנראה שהגדלת פעילות של לקוחות קיימים היא אחת מהן.