נעילה שלילית באירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו

היום התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למיגזרי השירותים והתעשיה בגוש האירו בחודש נובמבר (נתון ראשוני) - הנתון עמד על 51.4 נקודות, מתחת לציפיות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ה') בבורסות אירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו. במסחר בוול סטריט נרשמות עליות שערים.

ב-11:00 התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למיגזרי השירותים והתעשיה בגוש האירו בחודש נובמבר (נתון ראשוני). הנתון עמד על 51.4 נקודות, מתחת לציפיות.

בגרמניה דווח שמדד מנהלי הרכש לסקטור התעשיה עמד בנובמבר על 50 נק' לעומת צפי ל-51.5 נק'. ה-PMI המשולב לשירותים ותעשיה בגרמניה (של חברת Markit) נפל בנובמבר ל-52.1 נקודות לעומת 53.9 נקודות באוקטובר, שפל של 16 חודשים.

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת לאחר פרסום נתוני מקרו בסין ויפן, ופרסום הפרוטוקולים של הפד אתמול.

ביפן דווח היום כי הייצוא זינק ב-9.6% על בסיס שנתי באוקטובר, לעומת צפי לגידול של 4.5% ולעומת עלייה של 6.9% בספטמבר. הייבוא עלה ב-2.7% לעומת צפי לעלייה של 3.4%.

בסין דווח שמדד מנהלי הרכש של HSBC לתעשיה עמד על 50 נק' בנובמבר לעומת צפי ל-50.3 נקודות ולעומת 50.4 נקודות באוקטובר.

מפרוטוקול פגישת הפד באוקטובר שפורסם אמש עולה כי הפדרל ריזרב ממשיך בתוכניתו להעלות את הריבית ב-2015, למרות האינפלציה הנמוכה והתחזית הכלכלית הגלובלית. בפגישה זו, נכתב בפרוטוקול, דנו ביניהם בכירי הפד בנוגע לאופן בו יש להתבטא לגבי קצב העלאת הריבית.

כעת, עולה מהפרוטקול של אותה פגישה שמספר בכירים בפד ביקשו לשנות את אופן הביטוי בנוגע לצעדים ארוכי הטווח באשר לריבית. מרבית החברים תמכו בהותרת אופן הביטוי על כנו, אולם כמה מהם חשבו שיש צורך להבהיר את הגישה של הוועדה. בפגישה התנהל, כך נראה, דיון ער בנוגע למילים "זמן רב", והתומכים בהשארת הביטוי הזה טענו כי ללא המילים הללו יראה כאילו הפד משנה את מדיניותו.

בטוקיו רשמה מניית הונדה מוטור עלייה של 2% וניקון בלטה בעלייה של 2.5%.