"מנהלי הפנסיה יוצאים עם 50 מ' ש' מבלי שסיכנו מכספם"

חזי חרמוני, המנכ"ל המיתולוגי של תדיראן קשר, וכיום משקיע בתחום הנדל"ן המניב באי הבריטי, מגיש כתב אישום חריף נגד המגזר העסקי בישראל: "חייב להתרחש כאן זעזוע, ואני מאמין שזה יקרה, אבל חסרה דחיפה קטנה"

חזי חרמוני / צילום: ענבל מרמרי
חזי חרמוני / צילום: ענבל מרמרי

לחזי חרמוני יש בטן מלאה. המנכ"ל המיתולוגי של חברת תדיראן קשר, שהוביל את אחד ממהלכי ה- Management Buyout המרשימים שנעשו בישראל ופרש לביתו עם כמה עשרות מיליוני דולרים שצבר ממשכורות ובעיקר ממימוש מניותיו בחברה, כועס על תרבות הניהול והממשל התאגידי שהשתרשו בארץ, על שוק ההון ששבוי לדבריו בידי פקידים, על רפיסות הדירקטורים, עצלות הגופים המוסדיים, ועל מה שקורה כאן בכלל.

"שוק ההון בארץ נשלט על-ידי פקידי אוצר לשעבר", הוא אומר. "כולם ישרי דרך, אנשים מוכשרים. הם לא גנבים, רק שעם הזמן נדמה להם שכך העולם נוהג: יושב איזה אדון מכובד באיזו חברה מכובדת, אני לא יודע, הפניקס או מקום אחר, מקבל אג"ח מיועדות מהאוצר וגובה עליהן חצי אחוז או אחוז. הוא קיבל רישיון לגבות כסף, הוא חושב שהכול בזכות הכישרון שלו והוא מקבל שכר של מיליונים. ומי מאשרים לו את זה? הדירקטורים שבאים לישיבות בשביל סמול-טוק ובשביל לעשות מסאג'ים אחד לשני.

"מעטים מהאנשים המנהלים את הגופים הפיננסים הגדולים בישראל שהסתכלו אי-פעם לעסק בלבן של העיניים או הפסידו כסף אישי. רובם הגיעו מהמגזר הציבורי והם אלה שמנהלים את הכסף הציבורי. אם פעם אחת זה היה קורה, לא היינו מגיעים למימון השקעות נדל"ן ברומניה, שהורידו לטמיון מיליארדים מכספי הפנסיות שלנו.

*** הכתבה המלאה - במגזין G