מדד פרסומות הווידיאו לאוקטובר: ה-VOD של yes מוביל

מדד פרסומות הווידיאו לחודש אוקטובר, היה דל בפרסומות ונתן לפרומו של yes הזדמנות לכבוש את טבלת הצפיות

YES / צילום מסך
YES / צילום מסך

בלי הרבה קריאייטיב ובלי הרבה צפיות: חודש החגים של אוקטובר היה דל בפרסומות ובצופים - גם ביו-טיוב. הישראלים כנראה העדיפו להרחיק לחו"ל מאשר להישאר מול המחשב או הסמארטפון, כפי שעולה ממדד הפרסומות החודשי של "גלובס" ואתר הווידיאו הפופולרי יו-טיוב.

מבט חטוף על הפרסומות שהצליחו לטפס מעט מעל השאר ולהגיע לחמישייה הפותחת במדד, מראה כי ברוב המקרים משרדי הפרסום והמותגים לא ממש השקיעו בקריאייטיב של הפרסומות ובעיקר התבססו על הפרסומות שממילא הופקו עבור הטלוויזיה.

לא ברור אם זו הביצה או התרנגולת והאם ההשקעה בפרסומות הייתה נמוכה יחסית בגלל הידיעה שלא יהיו מספיק צופים בתקופת החגים, או שלא היו רבים כאלה בגלל האיכות של הפרסומות. כך, ארבע מתוך חמש הפרסומות שהגיעו למקומות הראשונים לא הצליחו לגרד אפילו את כמות הצפיות של המקום החמישי במדד הקודם של חודש ספטמבר.

ובכל זאת, חברת הלוויין yes הצליחה להתעלות על השאר עם פרומו עצמי לספריית סרטי ה-VOD של חברת הלוויין שהביא ל-316 אלף צפיות - פי שניים מהמקום השני במדד. מבחינה ויראלית, הפרסומת לא הניבה הצלחה ובצדק. הפרסומת אמנם מעוצבת בקפידה אבל לא מנסה לייצר יותר מאשר קידום מוצר ותו לא.

שיתופים מועטים

למקום השני הגיעה עוד פרסומת טלוויזיה קלאסית. ההתחלה מפתיעה מעט ומנסה לייצר עניין, אך תוך שניות ספורות היא הופכת לקידום מבצע מכירות בסוכות של חברת הליסינג אלבר, באמצעות פרסום ראובני-פרידן. הפרסומת הביאה ל-153 אלף צפיות, וכמו קודמתה כאן, נכשלה בלייצר רעש ושיתופים במדיה החברתית.

צמודה לאלבר ניצבת במקום השלישי חברת הוט עם קאסט השחקנים של "זגורי אימפריה", סדרת הדגל האחרונה מבית היוצר של חברת הכבלים. בהוט, ובאמצעות משרד הפרסום מנצ', קידמו מבצע לחבילת הטריפל שלה במסגרת חג סוכות, אך כמו במקרה של הפרסומות האחרות, העובדה שישראלים רבים בילו מחוץ לבית, פגעה בצפיות והניבה כ-153 אלף בלבד.

במקום הרביעי מפתיע לטובה קמפיין מיוחד של הונדה לחגים, תחת הסלוגן "הונדה אוהבת אתכם בחזרה". בשונה משאר הפרסומות עד כה במדד, הפעם יש סיפור מאחורי הפרסומת ולא רק ניסיון למכור מוצר באופן ישיר. הרעיון מאחורי הפרסומות הוא פינוק שהציעו בחברת הונדה, בשיתוף עם יינות ביתן, לבעלי מכוניות מטעם החברה. כך, לקוחות שהגיעו לסופר כדי לערוך קניות לקראת החג, זכו לחנייה שמורה, תלוש לחג ושטיפה חינם של האוטו - רק כי הם לקוחות הונדה.

הרעיון מפתיע לטובה ואפילו תגובות המשתתפים נראות די אותנטיות. ההשקעה של הונדה הביאה לפרסומת, שייצר משרד הפרסום מקאן ואלי, כמות של 146 אלף צפיות וכן כמות דו-ספרתית של לייקים בפייסבוק וביו-טיוב, ואף 15 שיתופים בפייסבוק.

את המקום החמישי תופסת פרסומת מעט מפתיעה בכיכובם של יוצאי העונה האחרונה של "האח הגדול". עם רייטינג כמו של "האח הגדול", היה סביר שנראה את כוכבי הריאליטי מקדמים מוצר או מותג מפורסם, אבל כמה מהם התגייסו דווקא לקדם קמפיין של "אנונימוס" (הארגון השומר על בעלי החיים ולא קבוצת ההאקרים המפורסמת).

תחת מעטה שמזכיר את הקשיים שהיו בבית "האח" ולצד מונה ימים, ארבעת יוצאי התוכנית קידמו את אתגר 22, שהוא להפוך לטבעוני ולהחזיק מעמד במשך 22 ימים רצופים. הפרסומת הניבה כמות יחסית נמוכה של צפיות - 42 אלף - אך הצליחה להתברג למדד בעיקר בשל חולשת החגים. עם זאת, היא זכתה ל-120 לייקים בפייסבוק ו-37 שיתופים ולכמות נאה גם של לייקים ביו-טיוב.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של חברת גוגל ויו-טיוב, שמשקלל יחד מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. במדד מוצג דירוג הפרסומות המובילות במדינה מדי חודש.

הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק. עם הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים בחרו לצפות) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי של המפרסם) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, בהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

vod
 vod