הדור השלישי

בני גיל הזהב הם קהל שמזוהה, בדרך-כלל, עם טכנופוביה, למרות שעל-פי מחקר שנערך באחרונה, הם עדיין מאמצים את הטכנולוגיות הבסיסיות של המדיה החדשה * לפניכם כמה גאדג'טים וסמארטפונים שמכוונים לקהל המבוגרים, שיאפשרו להם להשתמש במגוון שירותים טכנולוגיים בלי עזרה מהנכדים /

בעשורים האחרונים הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ביותר; הסמארטפונים משתדרגים לעיתים תכופות, הטלוויזיות משתכללות והמכוניות מקבלות יותר ויותר שדרוגים בתחום המדיה והניווט. צרכנים עם פחות אוריינטציה טכנולוגית עדיין מסתבכים עם פעולות פשוטות כמו תשלום חשבונות לבנק דרך אפליקציה או הפעלת החנייה לרכב דרך הסמארטפון. בני גיל הזהב הם קהל שמזוהה, בדרך-כלל, עם טכנופוביה. מחקר שערכה חברת פריון על הרגלי אימוץ טכנולוגיות חדשות בקרב מבוגרים (מעל גיל 45), עולה כי למרות הגישה הזהירה של מבוגרים לטכנולוגיות, הם עדיין מאמצים אותה (אינטרנט, רשתות חברתיות ובעיקר מיילים). ואכן, חלקם הגדול הצליח להסתגל לטכנולוגיות הפופולריות כמו וואטס-אפ או אי-מייל, ואף שומר כך על קשר עם הנכדים, אך כשמדובר בתפעול של מוצרים טכנולוגיים הם נרתעים. במקום להתנסות בטכנולוגיה על בסיס חדשנות או ריגוש, המבוגרים יעדיפו טכנולוגיות שימושיות עבורם. 88.5% מהמבוגרים בארה"ב שהשתתפו בסקר, מעידים על עצמם שהם איטיים באימוץ טכנולוגיות, 84.8% יאמצו טכנולוגיות חדשות המתאימות לאורח החיים שלהם, 89% העידו כי ישתמשו בטכנולוגיה חדשה אם היא טובה יותר ממה שהם משתמשים בו היום, ו-79.2% חובבים טכנולוגיה וגאדג'טים. לפניכם כמה מן החידושים הטכנולוגיים לקהל המבוגר.

סמארטפונים

האוכלוסייה הבוגרת מתקשה במקרים מסוימים להתמודד עם הסמארטפונים המשוכללים, במיוחד עם מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. חלק מהיבואנים מציעים בסמארטפונים שלהם ממשקים מיוחדים המתלבשים על מערכת ההפעלה. הדבר המיוחד בממשקים אלו הוא שהם מציפים את השירותים הבסיסיים לקדמת הבמה בטלפון, כך שהמשתמש לא צריך להסתבך כאשר הוא מנסה לחייג או לקרוא מסרון.

יתרון נוסף של מכשירים אלה בהשוואה לסמארטפונים מתקדמים הוא מחירם הנמוך, שנע סביב 1,000 שקל בלבד.

דגם N828 של AMOI

תצוגה גדולה ולחצן מצוקה

דגם N828 של חברת AMOI הסינית מיועד לאוכלוסיית המבוגרים. הסמארטפון כולל מסך 4.5 אינץ', המציע ממשק של התפריטים והכפתורים בתצוגה גדולה מאוד.

בדומה לפתרון של LG, ב-AMOI עטפו את מערכת ההפעלה אנדרואיד בממשק ייעודי ששמו Big Launcher, של חברת BIG2 הצ'כית.

המכשיר כולל גם לחצן מצוקה המתקשר ושולח בקשה לעזרה עם המיקום על המפה ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל.

מחיר: 1,000 שקל, דרך דואר ישראל

אורנג' Friendly של אורנג' ו-UIU

ממשק שמתאים לכל סמארטפון

בחברת הסלולר אורנג' פיתחו יחד עם חברת UIU הישראלית ממשק מותאם למבוגרים. שמו "אורנג' Friendly", והוא מציע באופן נגיש ופשוט גישה לפעולות מרכזיות שהמשתמש מבצע באופן יומיומי ותדיר, כגון חיוג טלפוני, שליחת מסרונים, חיפוש בקבוצות אנשי קשר, שימוש במצלמה, צפייה בגלריית תמונות והפעלת אפליקציות שימושיות נוספות.

את הממשק ניתן לנטרל.

מה שמיוחד בפתרון של אורנג' הוא שהוא מגיע כעדכון גרסה לסמארטפונים שונים ברשת שלה ולא דורש מצריך של סמארטפון ייעודי.

מחיר: ללקוחות אורנג' ללא עלות

Basic SmartPhone של LG

שיחה מתפרצת וגישה ידידותית ליישומים

שני סמארטפונים תחת השם Basic SmartPhone של LG נמכרים בארץ. מדובר במכשירים מבוססי אנדרואיד שקיבלו ממשק חדש, שפותח ע"י חברת התוכנה E2C בשיתוף רונלייט (יבואנית LG לישראל).

הממשק משתלט על כל המכשיר ומספק למשתמש המבוגר גישה נוחה לכל היישומים שהוא יהיה מעוניין להפעיל. קיימת אפשרות לשיחה מתפרצת (כריזה מרחוק למשתמש על-ידי שימוש ברמקול המכשיר), הדרכה קולית לתפעול וכן התרעה מרחוק לבן משפחה על סוללה חלשה.

הסמארטפון כולל גם גישה ידידותית לערוצי מידע (למשל, חדשות וספורט), לגלריית תמונות עם אפשרות לקבלת תמונות חדשות דרך אפליקציית וואטס-אפ והמייל וכן אפשרות לחיבור בסיסי לפייסבוק בממשק פשוט.

מחיר: 1,000 שקל לדגם עם מסך מגע 3.8 אינץ' ומצלמה 3 מגה פיקסל; 1,100 שקל למסך מגע 4 אינץ' ומצלמה 5 מגה פיקסל. המכשירים נמכרים דרך אתר lg-mobile.co.il.

Stone Tether של Del Marth

פריט לאיתור חפצים אבודים ולתזכורות

מבוגרים רבים חשים שזכרונם כבר לא כשהיה, ולעתים הם נוטים לשכוח היכן הניחו את החפצים, במיוחד את המפתחות, הטלפון או השלט הרחוק של הטלוויזיה. בדרך כלל, חיפוש החפץ בבית מתבטא בתסכול רב ואף בעצבים. הסטארט-אפ Del Marth מציע לרכוש בימים אלו דרך אתר גיוס ההמונים קיקסטרטר את המוצר Stone Tether.

מדובר במכשיר קטנטן ודק שמדביקים למוצרים שונים או מחברים כמחזיק מפתחות. באמצעות אפליקציה בסמארטפון ניתן לאתר בקלות את המוצר האבוד בבית או אפילו לגרום לו להשמיע התראה קלה.

עוד יכולת שימושית של המוצר היא בניית רשימת דברים שאותם צריך לקחת באופן קבוע כאשר נוסעים לבקר את הנכדים. האפליקציה מאפשרת לסמן את המוצרים שאותם לוקחים לאותו ביקור, למשל, קופסת התרופות, משקפי קריאה וכדומה.

האפליקציה תתריע במועד שנקבע מראש, על חפצים שנשכחו, ברגע שהמשתמש יצא מהבית. החברה כבר עברה את יעד הגיוס שלה (15 אלף דולר), והוא עומד עכשיו על 111 אלף דולר.

מחיר: 20 דולר, עד אמצע דצמבר

FotoConnect של Pix Star

מסגרת תמונות דיגיטלית עם WiFi

המצלמות בסמארטפון הפכו ממצלמה לחוויה עיקרית, כאשר קבוצות הוואטס-אפ של המשפחות הן המקום לחלוק בו את החוויות הוויזואליות. בני הגיל השלישי, שפחות מחוברים לסמארטפונים ולקבוצות הוואטס-אפ, מפספסים את התמונות העדכניות של הנכדים. הפתרון במקרה הזו הוא מסגרת תמונות דיגיטלית עם חיבור WiFi. המסגרת - FotoConnect של חברת Pix Star - משלבת מסך בגודל 10.4 אינץ' ויודעת לקבל תמונות ישירות אליה, באמצעות כתובת מייל ייעודית (ניתנת ללא תשלום). וניתן גם להציג בה אלבומי תמונות משירותים כמו פייסבוק או פיקסה. המסגרת כוללת זיכרון פנימי של 2 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

מחיר: 750 שקל דרך אמזון

One של חברת FitBit

מד צעדים המנטר גם את איכות השינה

בני גיל הזהב הרוצים לקבל קצת יותר מוטיבציה לפעילות גופנית כמו צעידה, יכולים להתאבזר במד פעילות מדגם One של חברת FitBit. מדובר במוצר הבנוי כקליפס שתולים על החגורה או מאחסנים בכיס המכנסיים. מד הפעילות מודד את הצעדים, המדרגות, המרחק והקלוריות של המשתמש. האפליקציה מנסה לעודד את המשתמש להגיע ליעד יומי מבחינת מספר הצעדים שלו. כמו כן, הוא יודע לנטר את איכות השינה ולהציג כמה שעות שינה התבצעו בפועל. חלק מהמידע מוצג על גבי האביזר עצמו, כאשר המידע המשלים מופיע בצורה אלחוטית באפליקציה בסמארטפון. הפיט ביט יודע גם לשמש כשעון מעורר על-ידי רטט, כן שהוא מספק פתרון להשכמה מבלי להפריע לבן/בת הזוג. הסוללה מחזיקה כשבוע.

מחיר: 310 שקל (ברשת באג)

GN ReSound

מכשיר שמיעה ואוזניית בלוטות'

מכשירי השמיעה האישיים השתדרגו בשנים האחרונות. הם פחות גדולים, פחות מגושמים, ומושכים פחות תשומת לב מבחינת המראה החיצוני של המשתמש.

חברת GN ReSound הדנית החלה למכור בחודשים האחרונים בארץ מכשיר שמיעה שמשמש גם כאוזניית בלוטות' ומתממשק ישירות לסמארטפונים וטאבלטים של אפל. המוצר הוא מכשיר שמיעה קטן, שמשתלב גם כדיבורית בלוטות'.

כך, הוא משפר במיוחד את השמע מן הטלפון ומסווה את מכשיר השמיעה כאוזניית בלוטות', וכך חוסך חלק מן החסמים החברתיים שאנשים חשים כשהם מתלבטים לגבי רכישת מכשיר שמיעה.

המכשיר מורכב מאחורי האוזן, כשמשם מתחברת צינורית דקיקה הצמודה לחלק הקדמי של האוזן ובקצה אוזנייה הנכנסת לתעלת האוזן.

ממחקר שערכה הייבואנית אודיו מדיק, עולה כי כ-10% מאוכלוסיית העולם המערבי סובלת מירידה בשמיעה, ובקרב בני 65 - 30% סובלים ממנה. נציין כי רק 7% מהישראלים משתמשים במכשיר שמיעה, למרות שהוא יכול להועיל לכ-90% מהסובלים מקושי בשמיעה.

מחיר: 7,500 עד 10,000 שקל