מסתמן: השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב יואשם בקבלת שוחד

שר התיירות לשעבר צפוי להיות מועמד לדין בגין שוחד והטיית מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה בת זוגו לשעבר ■ ח"כ טופורובסקי עשוי להתבקש להעיד בפרשה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) צפויים להמליץ להעמיד לדין את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב בעבירות של שוחד והטיית מכרזים.

לפני כחודשיים הותר לפרסום כי מיסז'ניקוב חשוד שהטה מכרזשל פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה בת זוגו לשעבר, יוליה רוט. כמו כן, מיסז'ניקוב חשוד כי העביר תקציבים בסך מאות אלפי שקלים לערוץ האופנה על מנת לעודד את הנהלת הערוץ להעסיק את רוט. במשטרה חושדים כי חלק מהסכום הגיע לכיסו של השר לשעבר.

במשטרה מתקרבים בימים אלה לשלביה האחרונים של החקירה, שכוללים בחינת מחשבי החשודים והמסמכים שנתפסו. על אף שהחקירה טרם הסתיימה, נראה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד השר לשעבר מיסז'ניקוב.

מיסז'ניקוב הכחיש בפני נציגי משרד מבקר המדינה בחודש נובמבר 2011, כי קיים קשר כלשהו בין העסקתה של רוט לבין היכרותה אתו. "בשום שלב עד האירוע לא ידעתי שהיא שותפה או קשורה לפסטיבל", טען. "אנחנו מכירים הרבה שנים, בקשר מאוד טוב. הבחורה מפיקה המון שנים, הרבה אירועים, היא מקצועית ואיכותית והפיקה פסטיבלים באילת גם בעבר. הגיוני וסביר שהחברה תיקח אותה להיות מפיקה של האירוע".

בשיחה עם נציגי משרד מבקר המדינה במאי 2011, גם רוט הכחישה את הקשר לשר לשעבר. לדבריה, היא "לא נפגשה עם השר במסגרת טיפולה בארגון הפסטיבל, אלא רק עם המנכ"ל".