רשות המסים: גבינו 70 מ' ש' מעברייני מס והחרמנו 90 מכוניות

רשות המסים יצאה במבצע ענק של חייבי תשלומי מע"מ בכל הארץ ■ בין החייבים: "עו"ד המתגורר בווילה בשכונת מלחה בירושלים שכל תכולת ביתו עוקלה עד לאחרון בקבוקי האלכוהול היוקרתיים"

תכשיטים / צילום: רשות המסים
תכשיטים / צילום: רשות המסים

רשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע שטח ענק של פעולות אכיפה וגבייה אצל למעלה מ-1,300 עסקים בכל רחבי הארץ, במהלכו נגבו מחייבים כ-70 מיליון שקל ונתפסו כ-90 כלי רכב ומשאיות מעברייני מס על ידי היחידה להוצאה לפועל ולאכיפת הגבייה של הרשות.

הפעילות כללה גם פינויים של סחורה וציוד מ-9 עסקים שלא שילמו חובות ולא הגישו דיווחים למע"מ במשך למעלה משנה, וכלי הרכב הוחרמו מעברייני מס רבים שרשמו את רכביהם על שם קרובי משפחה וחברים. עסקים אלו רוקנו לגמרי מכל תכולתם, שהועמסה על משאית על מנת למכור אותה ולכסות את חובות המס של החייבים. בחלק מהמקרים בעלי העסקים הגיעו עם עיקול הציוד והסחורה על מנת להסדיר את חובותיהם.

לדברי רשות המסים, בעלי חברה לממכר ציוד מחנאות בכפר-סבא הפסיק את פעילותו בשנת 2013 עם חוב של למעלה מחצי מיליון שקל, רק כדי לפתוח את החברה תחת שם אחר ולא שילם מסים בהיקף 200,000 שקל בנוסף על החוב הקודם.

במקרה אחר, בעלת מכון כושר בהרצליה פיתוח לא הגישה דיווחים שוטפים במשך כשנה על פעילות המכון למרות שהגיעה בעבר לחקירה ואף הודתה באי דיווח. מקרה דומה התרחש במסעדת דגים מוכרת בעכו, שחובה עמד על כ-600,000 שקל.

כל תכולת ביתו של עו"ד המתגורר בווילה בשכונת מלחה בירושלים עוקלה עד לאחרון בקבוקי האלכוהול היוקרתיים שהיו ברשותו, וכמןו גם אצל בעל חנות לתכשיטי יוקרה במרכז ירושלים. במהלך פעולת העיקול, ביקש בעל חנות התכשיטים כי רכב ה-BMW שלו יימכר במקום מלאי התכשיטים וכך אכן נעשה.

בעלת גן ילדים בפתח תקווה לא דיווחה במשך כשנה וחצי על פעילות שהמס הנגזר ממנה עומד על כ-150,000 שקל - כל תשלומי ההורים הוסבו לטובת רשות המסים.

הרשות מוסיפה, כי תוך כדי המבצע בוצעו מעצרים של עוסקים מאשדוד ומרמלה, שבמשך שנים רבות לא הגישו דיווחים למע"מ ולמעשה "ירדו למחתרת" כך שלא ניתן היה לאתרם. בעקבות פעילות מודיעינית חקירתית מאומצת, הם אותרו והובאו לחקירה לאחר שנעצרו. הטיפול בחלק גדול מן התיקים יימשך גם במישור הפלילי, וכל התיקים יועברו גם לבחינה במשרדי מס הכנסה.