לא מחכים: דיונים על ערוץ 2 ו-10 בוועדת הכלכלה וברשות

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון בנושא "עתיד השידור המסחרי" ב-8 בדצמבר בהשתתפות ראשי הטלוויזיה המסחרית והגורמים הרלוונטיים בשוק, ורה"מ נתניהו ■ מועצת הרשות השנייה תדון בערוץ 10 ב-3 בדצמבר

ערוץ 2 ערוץ 10 ערוץ 1
ערוץ 2 ערוץ 10 ערוץ 1

ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס לדיון בנוגע לעתיד המסחרי, בעוד כשבועיים. כשברקע הערר שהגיש ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו על פיצול חוק ערוץ 2, החליט ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת לכנס דיון בנושא "עתיד השידור המסחרי" ב-8 בדצמבר ולזמן אליו את ראשי הטלוויזיה המסחרית והגורמים הרלוונטיים בשוק. גם נתניהו יוזמן לדיון.

בעוד שבכנסת נערכים לאפשרות שערוץ 10 יפסיק להתקיים בסוף השנה הנוכחית - מועד פקיעת זיכיונו - מועצת הרשות השנייה תדון בנושא כבר בישיבתה ב-3 בדצמבר. בישיבה המועצה תציג היו"רית, אוה מדז'יבוז', בפני המועצה את מצבו של הערוץ מבחינה חוקית והאופציות העומדות בפניו.

באחרונה נפגשה מדז'יבוז' עם ראשי הערוץ למספר פגישות והביעה בפניהם את תמיכתה בהמשך קיומו. בשיחה אמרה היו"רית כי על הערוץ מוטלת החובה למצוא משקיע ולהוכיח איתנות פיננסית, כמתבקש בחוק, ואחרי הסדרת נושאים אלו תמליץ מדז'יבוז' למועצה לסייע ככל יכולתה לערוץ.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", בראשית השבוע נערכה פגישה לילית בין ראש הממשלה ובין ברוורמן, במהלכה הפציר ברוורמן בנתניהו למשוך את הערר. נתניהו אמר באותה שיחה, כי הוא מבקש ללמוד את החומר לעומקו והוא צפוי להיפגש בקרוב עם בכירים במשרד התקשורת בכדי "להעמיק בנושא", לדבריו.

בתוך כך, בערוץ 10 ממשיכים בקיצוצים הדרמטיים. אתמול (ג') נודע כי הערוץ מכר את צי מכוניות החברה. ל"גלובס" נודע כי מדובר ככל הנראה ב-30 כלי רכב שהיו בבעלות הערוץ וכעת הוחלט לוותר עליהם. בתוך כך נחתם הסכם לחודשיים עם חברת השכרת הרכב "בלו סקיי" ולאחריו, אם ישרוד הערוץ, תעבור החברה למודל החכרת רכב (ליסינג).