אמירייטס משקיעה 271 מיליון ד' בשנה בחסויות ספורט. אבל למה?

ה-BBC מפרסם כי זה הסכום המטורף שמשקיעה חברת התעופה של דובאי במתן ספונסרשיפ לספורט העולמי ■ הסיבות, בין היתר - צבאיות

מטוס של חברת אמירייטס / צלם: רויטרס

אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של דובאי, השקיעה בשנה שעברה סכום עתק של 172.4 מיליון ליש"ט (כ-270.8 מיליון) במתן חסויות לספורט העולמי. כך מפרסם ה-BBC.

פורטפוליו הספונסרשיפ של אמירייטס הוא בלתי נגמר, וכולל חסויות למועדוני הכדורגל מילאן (איטליה), פ.ס.ז' (צרפת), ריאל מדריד (ספרד), אולימפיאקוס (יוון), המבורג (גרמניה) וגולת הכותרת - ארסנל האנגלית, שאצטדיונה הביתי ייקרא על שם החברה לפחות עד שנת 2028. עם זאת, הפרסום היוקרתי במונדיאל 2014 בברזיל לא יחזור ב-2018, לאחר שהחברה הודיעה על הפסקת ההסכם עם פיפ"א.

לאמירייטס יש אחיזה רחבה גם בטניס, עם פרסום, בין היתר, בטורנירי הגראנד סלאם יו.אס אופן ורולאן גארוס, ובטורניר המאסטרס של סיום העונה בלונדון. גם בפורמולה 1, ראגבי, גולף, פוטבול אוסטרלי, קריקט, מירוצי סוסים וגלישה יש לאמירייטס חסויות פעילות.

"אחד הגורמים העיקריים להשקעה הגלובלית הזאת", מסביר ד"ר כריסטופר דוידסון מהפקולטה למזרח התיכון באוניברסיטת דרהאם האנגלית, "הוא הרצון של דובאי לצבור השפעה ו'כוח רך' במדינות שהן שותפות מסחר של האמירות, אבל חשוב יותר - יכולות לשמש כמגן צבאי שלה - למשל ארה"ב, בריטניה וצרפת".