עיריית כפר סבא מקדמת בניית מעונות סטודנטים

העירייה מקדמת את המיזם על מגרש בשטח כ-9 דונם, הממוקם בסמוך לתחנת הרכבת של העיר (תחנת נורדאו) בצמוד לכביש הרוחב 531 מדרום, רחוב הראשונים ממערב ושכונת גאולים ממזרח

הדמית הקמפוס בכפר סבא / צילום: משרד "ליואי דבוריינסקי אדריכלים"
הדמית הקמפוס בכפר סבא / צילום: משרד "ליואי דבוריינסקי אדריכלים"

עיריית כפר סבא מקדמת פרויקט למעונות סטודנטים, קמפוס אקדמי ושטחי מסחר בדרום מזרח העיר, כך נודע ל"גלובס". העירייה מקדמת את המיזם על מגרש בשטח כ-9 דונם, הממוקם בסמוך לתחנת הרכבת של העיר (תחנת נורדאו) בצמוד לכביש הרוחב 531 מדרום, רחוב הראשונים ממערב ושכונת גאולים ממזרח. השטח שמייעדת העירייה לפרויקט הוא שטח המוגדר שטח "חום" המיועד למבני ציבור ומאפשר גם שימושים של מעונות סטודנטים. נכון להיום הקרקע ריקה, ועל פי התוכנית יוקם במקום מתחם מגורים לסטודנטים בהיקף כ-25 אלף מ"ר שבו יוכלו להתגורר כאלף סטודנטים. במקביל מתכננת העירייה להקים במתחם גם מוסד אקדמי והמתחם ישרת את הסטודנטים שילמדו בו ובמוסדות האקדמאים הקיימים בסביבה כבר היום.

על פי התוכנית, מחצית המעונות יהיו מיועדים לסטודנטים יחידים בדירות סטודיו ובדירות שותפים, והשאר לסטודנטים בעלי משפחות. בנייני המגורים יהיו בני 8 עד 15 קומות ויכללו דירות חדר עד 3 חדרים. נוסף לכך, מתוכננים שטחי מסחר בהיקף של כ-5000 מ"ר וחניון תת קרקעי. תקן החניה עליו תסתמך העירייה יעמוד על 0.25 חניות לדירה.

כיום נמצא הפרויקט בשלבי תכנון, והעירייה פנתה לגופים פיננסיים וליזמים במטרה לשיתוף פעולה בבנייה ובהפעלת הפרויקט. בכוונת העירייה לבחור צוות אדריכלים שיתכנן את המתחם עד שלב הוצאת היתרי בנייה. על פי לוח הזמנים הצפוי, מכרזים ראשונים עתידים לצאת לדרך ברבעון הראשון של 2015 ובעירייה מקווים כי תוך כארבע שנים הוא יוכל להיות מוכן לאכלוס. מי שאמון על ניהול הפרויקט וקידומו היא החברה הכלכלית של העיר. משרד "ליואי דבוריינסקי אדריכלים" הוא המשרד שמתכנן את הפרויקט.

שירותים משלימים

"רובע מעונות הסטודנטים ייתן מענה לתושבי העיר ומחוצה לה אשר מצויים בשלב רכישת ההשכלה בחייהם", אומר יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא. "המתחם ייתן מענה לא רק לציבור הסטודנטים הצעיר אלא גם לסטודנטים מבוגרים ובעלי משפחות. זו הפעם הראשונה בארץ שניתן מענה לאוכלוסייה אקדמית רחבה שכוללת סטודנטים, זוגות של סטודנטים עם ילדים, סגל המרצים ועוד. הקמת רובע מעונות לסטודנטים נותן מענה לאחת הבעיות הבוערות שמעסיקות צעירים בתחילת דרכם וכן את הוריהם שעוזרים במציאת פתרון".

אלעד קנדל, מנכ"ל החברה הכלכלית, אמר: "הרובע האקדמי יעמיד שירותים משלימים לקהל היעד: מעונות לגיל הרך, גני ילדים, מתחמי בילוי ופנאי. הרובע האקדמי יאפשר פתרון שכירות ארוך טווח לציבור שבשלב בו הוא נמצא דרושה לו יציבות. היציבות תאפשר השלמת לימודים, והמתחם מתוכנן באזור שקט עם נגישות גבוהה".