מליסרון במו"מ לרכישת מרכז סמוך לביל"ו סנטר

מדובר בשני מבנים סמוכים, שאחד מהם משתרע על שטח מסחרי של 12 אלף מ"ר ואילו בשני פועל סניף שופרסל דיל שמשתרע על שטח נוסף של 4,000 מ"ר

ביל"ו סנטר / צילום: תמר מצפי
ביל"ו סנטר / צילום: תמר מצפי

חברת מליסרון במו"מ מתקדם לרכישת מרכז מסחרי בקריית עקרון מידי חברת "עוגן", תמורת 192 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר בשני מבנים סמוכים, שאחד מהם משתרע על שטח מסחרי של 12 אלף מ"ר ואילו בשני פועל סניף שופרסל דיל שמשתרע על שטח נוסף של 4,000 מ"ר. המבנים פועלים בצמוד למרכז ביל"ו סנטר שבבעלות חברת מליסרון.

חברת עוגן היא חברה לנדל"ן מניב בבעלות איש העסקים שלמה איזנברג. בחברת מליסרון מבקשים להרחיב באמצעות הרכישה את ביל"ו סנטר הפועל כמרכז חנויות עודפים ומותגים זולים. המרכז המצליח משתרע על שטח של 43,454 מ"ר ומוחזק כיום באופן מלא על ידי חברת מליסרון, לאחר שעבר לידיה במסגרת עסקה שבה רכשה את חברת בריטיש ישראל.

ב-2013 הוערך שווי המרכז ב-678.8 מיליון שקל - עלייה של 10.7% ביחס ל-2012, אז הוערך ב-612.8 מיליון שקל. הכנסות המרכז מדמי שכירות הסתכמו אשתקד ב-46.4 מיליון שקל ואלה הניבו רווח תפעולי של 49.1 מיליון שקל.

בביל"ו סנטר פועלים 182 עסקים בתחומי האופנה, הריהוט, הצעצועים ועוד, ובידי מנכ"ל המרכז, מנחם מעודי, בקשות מצד מותגים רבים לפתוח שם חנויות. אם תושלם העסקה, ישלהניח שמליסרון תבקש לערוך שינוי בשוכרים במרכז של עוגן, כדי לאפשר כניסתם של מותגים חדשים. עם זאת, יש להניח שסניף שופרסל ימשיך לפעול כסדרו.

שלמה איזנברג בתגובה: "אין כל מו"מ בקשר לנכס הזה".

במליסרון סירבו להתייחס לידיעה.