הנפקת חברת פוליפיד תידחה לתחילת השנה הבאה

פוליפיד ממשיכה בינתיים בתוכנית העסקית שאמורה להביא את מוצריה לשוק עד שנת 2017

חיים הורביץ / צילום: איל יצהר
חיים הורביץ / צילום: איל יצהר

חיים הורביץ מקדיש היום את רוב זמנו לחברות בהן הוא משקיע דרך הקרן שלו, CHeatlh. אחת מאלו היא פוליפיד, העוסקת בפיתוח תרופות בשחרור מושהה נגד זיהומים בעצמות שבורות, שפרסמה תשקיף להנפקה בנאסד"ק. בעדכון האחרון, בתחילת נובמבר, הודיעה החברה על כוונתה לגייס 20 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר אחרי הכסף, אולם הורביץ אומר היום כי ההנפקה כנראה לא תושלם עד סוף השנה הנוכחית. כרגע השווקים מעט חלשים מכפי שהיו בתחילת השנה, ובקרוב תחל עונת החגים הפחות פעילה בארה"ב. לכן, מקווה החברה להמתין ולראות מה יקרה בתחילה השנה 2015.

את ההנפקה היה אמור להוביל החתם Aegis (המתמחה בהנפקות קטנות או לא מוכרות יחסית), וחתמי המשנה היו MLV ו-Chardan Capital.

פוליפיד ממשיכה בינתיים בתוכנית העסקית שאמורה להביא את מוצריה לשוק עד שנת 2017. בעלי המניות בה מלבד הורביץ הם: קסניה; מועדון האנג'לים Friendly angels club בראשות עו"ד איתן קייט; הממציא וסמנכ"ל הטכנולוגיה ד"ר נועם עמנואל (7.1%); המנכ"ל והמשקיע אמיר וייסברג (5.3%); המשקיע הסדרתי אריק לוקאץ' (5.3%); ומשקיעים פרטיים נוספים.

הורביץ ציין כי למרות התנודות הנוכחיות, והעובדה שהשוק כרגע מקבל רק את המתקדמות או המלהיבות ביותר מבין המועמדות להנפקה, הוא אופטימי כי חלון ההנפקות יישאר פתוח עבור חברות ישראליות גם בשנה הבאה. חברה נוספת מן הפורטפוליו שלו שוקלת הנפקה - Theracoat (שהיו"ר שלה הוא דירקטור נוסף בטבע, פרופ' אריה בלדגרין), המפתחת שיטה חדשה לשחרור תרופות בשלפוחית השתן, בין היתר לשם טיפול משופר בסרטן השלפוחית.

מדד הנאסד"ק ביוטק דווקא עולה בחודש האחרון, ורושם תשואה כללית של 34% מתחילת השנה.