מנכ"ל חח"י: לקצץ 30% בשכר העובדים שנקטו בעיצומים

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן הורה לקצץ בשכר של הנוקטים בעיצומים בחודש האחרון: מדובר בקיצוץ של כ-30% בגין עיצומים הננקטים בקו השירות של 103, חיבור חשמל לבתים חדשים, עיצומים שנקטו עובדי חטיבת התכנון ועוד

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

במכתב ששלח אתמול יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל, ליו"ר הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן, הוא מבקש להאריך את העסקתם של 150 עובדים זמניים לשנתיים נוספות, זאת כדי שבינתיים תוכל החברה להגיע להסדר רפורמה, ולהעסיק לפחות חלק מן העובדים כקבועים.

פיטורי 150 העובדים יפגע קשה בעובדים ובמשפחות העובדים, טען היו"ר והוסיף כי קיימים סיפורים קורעי לב שעימם מתמודדות המשפחות. כמו כן מדובר בפגיעה קשה בחברה חפצת חיים, הנדרשת להכשיר את העובדים ולתת תקווה ואופק קידום לעובדיה. החברה לא יכולה לעשות זאת אם לאחר שנים ספורות נאלצים העובדים ללכת הביתה.

בימים אלו דן דירקטוריון חברת החשמל בתכנית ההתייעלות "אור יקרות" שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים, 150 מהם כבר בינואר הקרוב. זאת לאור מצבה הפיננסי הירוד של חברת החשמל, שמפסידה בממוצע 7 מיליון שקלים ליום. מצב זה רק מחמיר לאור מעבר לקוחותיה הגדולים של חברת החשמל לתחנות כוח פרטיות, ביקוש ירוד לחשמל, והכנסות שצפויות לרדת עוד יותר עקב תעריפי החשמל שצפויים לרדת בשיעור דו-ספרתי מתחילת 2015.

בתוך כך הורה היום מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן לקצץ בשכר של הנוקטים בעיצומים בחודש האחרון. מדובר בקיצוץ של כ-30% בגין עיצומים הננקטים בקו השירות של 103, חיבור חשמל לבתים חדשים, עיצומים שנקטו עובדי חטיבת התכנון ועוד.