ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת פרטנר

הסכסוך הוכרז בשל סירוב ההנהלה לנהל מו"מ להסדרת מעמדם ותנאי העסקתם של העובדים, לאחר האיחוד הצפוי עם הוט מובייל

הפגנה נגד הפיטורים בחברת פרטנר  / צלם: רוני שיצר
הפגנה נגד הפיטורים בחברת פרטנר / צלם: רוני שיצר

ההסתדרות הודיעה היום (ב') על סכסוך עבודה בחברת פרטנר, הנוגע לכ-4,000 עובדי החברה. במכתב שהועבר למנכ"ל החברה חיים רומנו פורטו העילות לסכסוך ובראשן סירובה של הנהלת החברה להסדיר את מעמדם ותנאי העסקתם של העובדים בעקבות מיזם איחוד הרשתות הצפוי עם הוט מובייל.

לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה מקדמת בפועל את המיזם המשותף עם הוט מובייל, בטרם הסדירה את תנאי העסקת וביטחונם של העובדים. בנוסף, נוהגת הנהלת פרטנר בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים.

ועד העובדים קורא להנהלת החברה לנהל משא ומתן להסדרת השלכות המיזם על העובדים.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה הינה כי בתוך 15 ימים יוכלו עובדי פרטנר לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבש את מהלך העבודה.

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "החלטת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בפרטנר בנושא ההסכם לשיתוף הרשתות שנחתם לפני כשנה, עם חברת הוט מובייל הינה תמוהה ובלתי סבירה. ההסכם הינו הסכם עסקי ומחייב, לשיתוף פעולה בין המפעילים, וזאת במטרה לצמצם את מספר אתרי השידור ולאחד, ככל שניתן, את תשתיות מפעילי הסלולר, תוך ניצול מרבי של הספקטרום הקיים לטובת השקת שירותי הדור הרביעי, והתחשבות בשיקולי איכות סביבה וטובתם של הצרכנים.

"הסכם זה נעשה בעידודו של משרד התקשורת ובאישור הרשות להגבלים עסקיים, מתוך ניתוח התועלות הצרכניות הגלומות בו.פרטנר פועלת בשקיפות והוגנות, תוך דאגה ואחריות לכל עובדיה, בכל החטיבות ולהצלחת החברה. מטרת סכסוך העבודה הינה להביא למשבר בכל דרך וניסיון לזרוע פחד ושמועות חסרות שחר בקרב העובדים. מדובר במעשה לא אחראי אשר נעשה מתוך שיקולים שאינם מבוססים ועומד בניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי ולטובת העובדים", נמסר.