חברים של מילקי? שטראוס בוחנת מועדון לקוחות

יישום המהלך עשוי להסיט חלק מתקציב המבצעים של שטראוס מרשתות השיווק לטובת הפרויקט החדש

קבוצת שטראוס מחפשת נתיב עוקף למדפי הסופרמרקט, וזאת לצורך הגדלת נאמנות הלקוחות למותגיה. ל"גלובס" נודע, כי הקבוצה החליטה להקים מועדון לקוחות דיגיטלי שבעזרתו היא מבקשת לקיים קשר ישיר עם הלקוחות ואף לעודד אותם, באמצעים שונים, להגביר את צריכת מותגי החברה. במסגרת זו תשיק שטראוס אפליקציה שתשמש בסיס לפעילות.

בינואר הקרוב תחל שטראוס בפיילוט לפרויקט, שלפי הערכות ישתתפו בו עובדים או קבוצת מיקוד שתגויס לשם כך. המטרה היא להשיק את הפרויקט כולו לקראת הקיץ.

שטראוס מבקשת לסלול נתיב שיסייע לה דווקא בתקופה שבה חברות המזון הגדולות מותקפות לעתים קרובות ואינן אהודות על הצרכנים. פעילות מעין זו עשויה גם להגביר את האהדה לשטראוס.

קבוצת שטראוס היא השחקנית השנייה בגודלה בשוק המזון והמשקאות ולפי סטורנקסט, והיא אחראית ל-11.7% מהמכירות בשוק.

לשטראוס פורטפוליו מותגים רחב, הכולל מגוון של מותגים חזקים בקטגוריות שונות וגם מותג המטריה "שטראוס" נחשב למותג חזק במיוחד. בתחום החלב מחזיקה שטראוס במותגים מילקי (מותג המעדנים הנמכר ביותר בישראל), יטבתה, אקטימל, אקטיביה ועוד. כן היא מחזיקה במותג עלית, מותג הסלטים אחלה, מותגי השוקולד פרה, פסק זמן ומקופלת, מותגי החטיפים תפוצ'יפס ודוריטוס, מותגי המסטיקים בזוקה ומאסט ועוד ועוד.

הרעיון להקמת מועדון הלקוחות נולד מתוך פעילות "שטראוס שלי" שהקבוצה השיקה באתר שלה בעבר. במסגרת "שטראוס שלי" שיתפה שטראוס את הלקוחות בתהליך הייצור של החברה, כשביקשה מהם להציע מוצרים חדשים וקיימה איתם קשר שוטף ביתר פעילויותיה.

מועדון הלקוחות אמור להרחיב משמעותית את הקשר עם הלקוחות, תוך יצירת תוכן מקיף כמו למשל מתכונים ומתן הטבות ללקוחות. מתן ההטבות הוא תנאי הכרחי לגיוס המוני של לקוחות ויש להניח, כי במסגרת זו תעניק הקבוצה מוצרים במתנה בחגים, בימי הולדת וכדומה.

בשטראוס מתכננים גם להעניק קופונים ללקוחות, שימומשו ברשתות השיווק. הענקת הקופונים ככל שתצליח, עשויה להסיט חלק מתקציב המבצעים של שטראוס מהרשתות לפרויקט החדש וגם לסייע לשטראוס להתגבר על האיסור בחוק המזון להתערב במחיר לצרכן שקובעות רשתות השיווק.