הוט מובייל ניתקה 109 עובדי עיריית נצרת בשל סכסוך כספי

העירייה פנתה לביהמ"ש, שחייב את הוט מובייל לחבר את המנויים עד לבירור המחלוקת ■ העירייה החליטה לנייד את מספרי הסלולר לחברה מתחרה - וגילתה כי הוט מובייל מנעה את הניוד בשל חוב ■ הוט מובייל: הניתוק - בשל הפרת הסכם

הוט מובייל / צילום אייל יצהר
הוט מובייל / צילום אייל יצהר

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רים נדאף, נענתה לבקשתה של עיריית נצרת וחייבה את הוט מובייל לחבר מחדש 109 קווים שהחברה ניתקה בשל סכסוך כספי בינה לבין העירייה.

הצו ניתן במעמד צד אחד בלבד, עד לדיון במעמד שני הצדדים, משום הפגיעה שראה בית המשפט בצעד הקיצוני שנקטה הוט מובייל, שהחליטה על הניתוק רק לאחר שהעירייה ניסתה לנייד את הלקוחות לחברה אחרת. השופטת קבעה גם כי העירייה תפקיד ערבות בסכום של 20 אלף שקל.

בין העירייה לבין הוט מובייל נתגלעה מחלוקת כספית שנמשכה מספר חודשים. בשלב מסוים החליטה העירייה כי ברצונה לנייד את המספרים לחברה מתחרה, וגילתה תוך כדי התהליך כי הוט מובייל מנעה את הניידות דרך מערכותיה.

לאחר ניסיונות רבים להגיע להבנות לא הסכימה הוט מובייל לשחרר את הניוד עד שהעירייה לא תשלם את כל חובותיה, ולפיכך נאלצה העירייה לפנות לבית המשפט, בשל מה שכינתה "הצעד הבריוני של הוט מובייל, שהשתמשה במניעת הניוד על מנת להחזיקה כבת-ערובה".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "טרם הומצאה לידינו הבקשה והחלטת בית המשפט במעמד צד אחד. לגופם של דברים, עיריית נצרת עילית החליטה באופן חד-צדדי לבטל את הוראת התשלום החל מחודש אוגוסט האחרון, ובה בעת להמשיך להשתמש בשירות החברה ובמוצריה.

"חברת הוט מובייל התריעה בפני העירייה על קיומו של חוב כלפיה במשך מספר חודשים, הן בעל-פה והן בכתב, וניסתה בכל דרך להביא את העירייה להסדיר את חובה. לאחר כל הניסיונות הללו והואיל ונצבר חוב בעשרות אלפי שקלים, נאלצה החברה בלית-ברירה לנתק את העירייה מהשירותים עד להסדרת התשלום. ניתוק הלקוח נבע מהפרה יסודית ונמשכת של ההסכם ואי-תשלום חובות שנצברו והינו על-פי זכויותיה הלגיטימיות של החברה".