"שלמה נחמה לא יקנה ערוץ בשביל היוקרה, הכבוד או האגו"

נחמה עומד בראש קבוצת משקיעים שמוכנה להעביר 150 מיליון שקל שיכסו את חובות ערוץ 10

שלמה נחמה / צלם: תמר מצפי
שלמה נחמה / צלם: תמר מצפי

כפי שנחשף אתמול (ג') ב"גלובס", שלמה נחמה הוא המשקיע המרכזי המוביל קבוצת משקיעים ישראלית להשקעה בערוץ 10. נחמה, המיוצג בידי עו"ד רם כספי, מבקש את השליטה בערוץ 10, ובמסגרת זו יהפוך יוסי מימן, בעל השליטה כיום, לבעל מניות מיעוט, אך עדיין צפוי להמשיך ולהחזיק בנתח מסוים בערוץ.

ההערכה היא כי נחמה, שאמור להזרים כ-150 מיליון שקל אם תקרום העסקה עור וגידים, ייטול בראש ובראשונה את מניותיו של רון לאודר המצויות בנאמנות ואת מניותיו של ארנון מילצ'ן שמאס בערוץ כבר לפני כמה שנים. בהמשך הוא יעביר עליו גם ממניותיו של מימן.

גורמים המקורבים לעסקה אומרים כי העניין של נחמה בערוץ 10 הוא עסקי לחלוטין. הם ציינו כי מדובר לראשונה בתולדות הערוץ בהשקעה שמטרתה המובהקת היא להפוך את ערוץ 10 לערוץ מרוויח, ללא כוונה פילנטרופית של הצלת ערוץ ולא מתוך רצון להשפיע.

"שלמה נחמה הוא לא אדם שיקנה מועדון כדורגל או ערוץ בשביל היוקרה, הכבוד או האגו. מדובר בעסקים נטו, וכל עוד זה לא יפגוש את דף האקסל בצורה נאותה, זה לא ייצא לפועל", אמר היום (ד') גורם בסביבתו של נחמה.

עם ההצהרה על כניסתו המתוכננת של נחמה לערוץ 10, עובר הכדור לידי הרגולטור, אומרים היום גורמים בערוץ 10. נחמה חתם על ההסכמים מול ערוץ 10 בראשי-פרקים בלבד, ועדיין צריכים להתמלא כמה תנאים על מנת שהעסקה הזאת תבשיל. הראשון הוא אישור לערוץ לעבור מזיכיון, מצבו החוקי היום לרישיון. זיכיונו של הערוץ מסתיים בסוף השנה הנוכחית, ולפי שעה הוא לא עומד בחובותיו לרשות השנייה, על מנת שיעבור לרישיון. על-פי העסקה המתגבשת, נחמה ישלם את חובות הערוץ, ומימן ישמור על ערבויותיו כפי שהן.

במסגרת המעבר לרישיון, תנאי נוסף הוא שרף ההשקעה בטלוויזיה המסחרית יורד על מועצת הרשות השנייה לרף של 110 מיליון שקל בלבד - במקום 280 מיליון שקל כיום. התחושה היא כי מועצת הרשות השנייה שנועדת היום וועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אבישי ברוורמן יסללו את הדרך להמשך קיומו של ערוץ 10.

רק כך, על-פי ערוץ 10, יהיה אפשר לקיים את הערוץ על-פי התוכנית העסקית שתכנן מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, הכוללת ערוץ שלא יבקש להתחרות עם ערוץ 2 באותו המגרש אלא לספק אלטרנטיבה "איכותית" שתתמקד בתחקיר, תעודה ושידורים בהשקעה כלכלית פחותה מריאליטי ותוכניות בידוק.

זכיינית ערוץ 2 קשת ורשת צפויות לדרוש השוואת תנאים לאלה של ערוץ 10, גם אם יישארו בזיכיון ולא יעזבו את אפיק 22 לערוצים ברישיון.

איש הפרסום אילן שילוח הכחיש אתמול את השמועות שלפיהן גם הוא צפוי להשקיע בערוץ 10, כחלק מקבוצת המשקיעים שמוביל נחמה. "אני לא המשקיע בערוץ 10, למרות שראיתי ששמי הוזכר", צייץ שילוח בחשבון הטוויטר שלו הבוקר.