אנליסטים: הראלי קרוב לסיום - כדאי "להוריד הילוך" מהמניות

בסוסייטה ז'נרל ממליצים למשקיעים לבצע שינויים בתיק ההשקעות, לסגת מעט משוק המניות ולעבור לשוק האג"ח ■ זאת במטרה להתכונן לסערה שתגיע כאשר הפד יחליט להעלות ריביות

המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס

הקונצנזוס בשווקים בשנה האחרונה הוא להיות שורי על המניות ודובי על שוק האג"ח. אולם, בבנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ז'נרל טוענים כי הגל השורי קרוב לסיומו ולכן ממליצים למשקיעים לסגת משוק המניות ולרכוש נכסים סולידיים משוק האג"ח.

"בעוד שהצמיחה ב-2014 הייתה מאכזבת, היא צפויה להיות הרבה יותר טובה ב-2015", כתבו אנליסטים בסוסייטה ז'נרל במזכר ששלחו ללקוחות השבוע. "צמיחה של יותר מ-3% בתמ"ג אינה חיובית על המניות היקרות בארה"ב, בעוד הבנק המרכזי האמריקאי יהיה חייב לסגת ממדיניות הריביות האפסיות לכל היותר עד קיץ 2015", הם מסבירים.

בבנק ההשקעות הצרפתי צופים תנודתיות חדה בשווקים בעקבות הנסיגה הצפויה של הפד ממדיניות הריבית האפסית וההקלה הכמותית ולכן החליטו לבצע שינויים בפורטפוליו שלהם ולחתוך ב-10% את ההשקעות במניות ל-50%. בנוסף, הבנק החליט כאמור להעלות את היקף ההשקעות בשוק האג"ח ובהשקעות אלטרנטיביות אחרות, הכוללות בין היתר חשיפה גדולה לדולר ואג"ח אירופאיות, ב-10% לרמה של 50%.

בבנק ההשקעות ג'יי.פי.מורגן, אומנם מסכימים עם הדעה כי שוק האג"ח לעלות בטווח הבינוני והארוך כאשר שוק המניות יהפוך לדובי, אך בסקירה שפרסמו השבוע הם מעריכים כי הגל השורי לא יסתיים לפני 2016.