נהג אובר יכול להרוויח 50 אלף דולר בשנה מ-60 נסיעות בשבוע

על-פי חברת SherpaShare, נהגי אובר מרוויחים יותר משירותים מתחרים בארה"ב כמו Lyft ו-Sidecar: נהג אובר מרוויח 15.97 דולר בממוצע על כל נסיעה

שירות הסעות בתשלום של נהגים פרטיים עדיין לא נכנס לישראל בגלל חקיקה, על אף שחברת אובר עשתה ניסוי כזה לפני מספר שבועות עם שירות UberX שלה, אך נראה שכעבודה צדדית למי שמקצועו העיקרי אינו נהג, מדובר בעבודה לא רעה בכלל.

חברת SherpaShare, המעניקה שירות שמאפשר לנהגים לעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות שלהם משירותי הסעות דוגמת אובר, בדקה כמה מרוויחים נהגים שלוקחים על עצמה עבודה צדדית שכזו. על-פי הבדיקה, נראה שנהגי אובר מרוויחים יותר משירותים מתחרים בארה"ב כמו Lyft ו-Sidecar. על-פי הנתונים, נהג אובר מרוויח 15.97 דולר בממוצע על כל נסיעה, לעומת 13.35 דולר שמרוויח נהג Sidecar ו-11.48 דולר שמרוויח נהג Lyft. כל הנתונים בסקירה, יש לציין, הם ברוטו ולא כוללים מסים והוצאות שונות.

וכמה נסיעות צריכים אותם נהגים לעשות כדי לעשות קופה יפה מהצד? על-פי נתוני SherpaShare, נהג אובר צריך לעשות 60.21 נסיעות בשבוע כדי להגיע להכנסות של 50 אלף דולר בשנה. נהג Sidecar יצטרך לעשות 72.03 נסיעות בשבוע, בעוד נהג Lyft יצטרך לעבוד הכי קשה עם 83.76 נסיעות בשבוע.

אבל כל בעל רכב פרטי יודע שנסיעה על אוטו היא חור קטן שהולך וגדל בארנק. לא רק מבחינת השחיקה של האוטו, אלא גם עלויות דלק וביטוח. כך, על-פי נתוני חברת nerdwallet, נהג אובר יצטרך לבצע 1.32 נסיעות בשבוע כדי לכסות עלות ממוצעת של ביטוח רכב שנתי בסך כ-1,100 דולר, בעוד נהג Lyft יצטרך לבצע 1.84 נסיעות בשבוע. כדי לכסות עלות שנתית של הוצאות דלק, יצטרך נהג אובר לבצע 1.42 נסיעות בשבוע, בעוד נהג sidecar יצטרך לבצע 1.7 נסיעות בשבוע.

הסכומים אמנם בדולרים ובינתיים המטבע הישראלי הולך ונשחק לו, אך אם וכאשר ישונו תקנות משרד התחבורה והחקיקה תהיה פתוחה יותר כלפי שירותי הסעות בתשלום של נהגים פרטיים, ייתכן מאוד שרבים יחשבו על אפשרות לעשות קופה יפה מהצד. אם להסתמך על הנתונים, מספיק יהיה לבצע כ-70 נסיעות בשבוע וממוצע של 10 נסיעות ביום, כדי להרוויח 200 אלף שקל בשנה.