בנק לאומי: קנו מניות - זהו האפיק המועדף לנטילת סיכון

ממליצים לקנות את המניות הגדולות בסקטור האנרגיה העולמי ■ חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א סיכמה אתמול עוד שבוע חיובי, במהלכו מדד המעו"ף הוסיף 0.5% וזאת למרות התפרקות הממשלה והכרזה על הקדמת הבחירות, ועל רקע עליות בשוקי העולם בהובלת וול סטריט. מתחילת השנה עלה המעו"ף בכ-11.7%.

כלכלני בנק לאומי צופים בסקירת סוף השבוע שלהם עלייה מסויימת בתנודתיות בשוק ההון המקומי, אך עדיין ממליצים למשקיעים להשקיע במניות, בטענה כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. הם ממשיכים גם לסייג את ההמלצה הזו בכפוף להתפתחויות שליליות בכלכלות אירופה וסין.

הכלכלנים ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל לדבריהם. "סביבת הצמיחה הנמוכה בישראל, והפיחות החד בשער החליפין, תומכים להערכתנו במתן עדיפות למניות של חברות יצואניות על פני אלו הפונות לשוק המקומי", כותבים בלאומי.

"השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015, במידה והפיחות ישמר", הם כותבים. במניות חו"ל הכלכלנים ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן.

על רקע הירידה במחירי הנפט, כלכלני לאומי ממליצים לקנות את המניות בסקטור האנרגיה העולמי, תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר.

בשוק האג"ח הממשלתיות, בלאומי ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה. רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה, הם טוענים, וממליצים על חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי לאפיק הצמוד בתיק. "הפיחות בשקל והעלאת שכר המינימום - צפויים לתרום לחזרה של האינפלציה אל תחום היעד במהלך שנת 2015", לדבריהם.

עוד הם ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן) בטענה כי התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הבינוני.

בשוק האג"ח הקונצרני המקומי בלאומי ממליצים על חשיפה נמוכה יחסית תוך התמקדות בדירוגים איכותיים והטווח הבינוני: "בחודשים האחרונים מורגשת עלייה מתונה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. פתיחת מרווחים זו תואמת את ההאטה בכלכלה הריאלית ועשויה להימשך בטווח הקצר". בשוק האג"ח הקונצרני בחו"ל הם ממליצים על החזקה מועטה.

אגוד: חשיפה מנייתית של 20% מהתיק

גם כלכלני בנק אגוד ממשיכים בהמלצה החיובית על שוק המניות המקומי - וממליצים חשיפה מנייתית של 20% בתיק מייצג של 32% בתיק ספקולטיבי. בחלוקה בין ישראל לחו"ל הם מעדיפים השקעה בחו"ל ביחס של 60% לעומת 40% בישראל.

באגוד ממליצים חשיפה של 7% לשוק המניות היפני; 50% לארה"ב; 23% לשוקי אירופה בדגש על חברות גלובליות; 10% לאנגליה ולאסיה (כל אחת). ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה גם לסין.

מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטורים הצריכה המחזורית בדגש על הקמעונאות, התרופות בדגש על סקטור הביומד, סקטור התעשייה בדגש על התחבורה, סקטור האנרגיה בדגש על חברות השירותים והציוד, סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים.

בהתייחס לסחורות באגוד ממליצים על השקעה של 5% מהתיק בראייה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק. בין הסחורות המומלצות - בעיקר הזהב וללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף לחברות הכרייה והמתכות.