תובע את איכילוב: "הייתי ער בניתוח, זה היה גיהנום"

תושב הצפון תובע את בית-החולים איכילוב בגין רשלנות ומגולל את התגשמות חלום הבלהות של כל מנותח: מטופל שעבר ניתוח בכתפו טוען כי היה ער במהלך הניתוח ■ "חשתי שאלה הדקות האחרונות של חיי", תיאר את ייסוריו

תרופות, רפואה רופא ניתוח בית חולים   / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא ניתוח בית חולים / צלם: thinkstock

תושב הצפון הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד בית-החולים איכילוב בטענה כי הוא עבר ניתוח בכתפו בזמן שהוא ער לחלוטין. לדבריו, הרשלנות של הצוות הרפואי גרמה לו להרגיש את הכאב המייסר של איזמל המנתחים החותך בבשרו. עם זאת, התובע טוען כי הוא לא יכול היה להודיע לרופאיו על מצוקתו.

התובע עבר את הניתוח לשחזור רצועות כתפו לפני כשנתיים. את רגעי האימה הוא תיאר כך: "בשלב מסויים התחלתי להרגיש שגופי משתתק, ואני מאבד כל יכולת לזוז ולדבר - אבל אני צלול לחלוטין, שומע ומבין כל מילה שנאמרה. בשלב זה הרגשתי איך מחדירים לי לגרון טובוס (צינור הנשמה) כשאני צועק מבפנים צעקות בלתי נשמעות עם תחושת מחנק וחוסר אונים".

"הרגשתי כיצד פורסים על פניי סדינים, והכאב ביד שמאל הולך ומתעצם לכאבי תופת", שיחזר התובע את ייסוריו. "ניסיתי לצעוק, ניסיתי להתריע, אך ללא הצלחה. הייתי ער לחלוטין. הרגשתי שאני בוכה וצועק מבפנים, וזולגות לי דמעות. הרגשתי שאלה הדקות האחרונות בחיי. חוויתי גיהינום עלי אדמות".

בתביעתו פירט המנותח את השתלשלות האירועים שקדמה להליך. לטענתו, בטרם הורד לחדר ניתוח, ניסה אחד הרופאים להחדיר לזרועו את העירוי שדרכו הוכנס חומר ההרדמה לגופו. לאחר מספר ניסיונות כושלים להחדיר את העירוי, הורד התובע לחדר ניתוח.

"עם הגעתו לחדר הניתוח הוא הסב את תשומת-לבו של הרופא שהעירוי לא בווריד", נטען בכתב התביעה. "הרופא אישר זאת וביצע מספר ניסיונות כושלים נוספים 'למצוא וריד', שלאחריהם קרא לעזרת הרופאה המרדימה".

לדברי התובע, כשנשאל על-ידי הרופאה המרדימה אם הוא חש מעורפל, הוא השיב חד-משמעית שחומר ההרדמה לא השפיע עליו, אך הרופאה לא שעתה לדבריו, והוא הועלה על שולחן הניתוחים.

בדיעבד התברר כי הווריד שאליו הוחדר העירוי התפוצץ, וחומר ההרדמה לא נכנס למחזור הדם של המטופל.

המנתח הבחין שהמטופל זז

הרשלנות לה טוען התובע קיבלה גם ביטוי בדוחות שמילאו הרופאים בסיום ההליך. בגיליון ההרדמה של המנותח נכתב כי 20 דקות בתוך הניתוח זיהו הרופאים אצל התובע לחץ דם חריג, וכן נכתב כי "נצפה שווריד התפוצץ. הורכב וריד חדש".

לאחר הניתוח ציינה הרופאה המרדימה בדוח שרשמה כי לאחר עליית ערכי לחץ הדם הבחין המנתח כי המנותח זז.

עוד פירטה הרופאה כי מיד לאחר מכן החלה הזלפה מוגברת של תרופות מרדימות, אלא שהתרופות לא השפיעו על התובע, משום שהווריד שלו התפוצץ. הרופאה כתבה כי לאחר מכן העירוי הוכנס לווריד חדש, והחולה הורדם.

בחדר ההתאוששות, בעודו ממרר בבכי, סיפר המנותח לרופאיו על החוויה המענה שעבר.

בכתב התביעה, שהגיש באמצעות עו"ד ענת מולסון, טען המנותח כי בעקבות האירוע הטראומתי הוא החל לסבול מקשיים נפשיים, חרדה, סיוטי לילה, דיכאון ופלאשבקים תכופים.

מבית-החולים איכילוב נמסר בתגובה כי "בית-החולים קיבל את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".