רשמית: טדי שגיא ינפיק את קמדן מרקט לפי 1.2 מיליארד ד'

‎‎שגיא יאפשר לראשונה לגופים מוסדיים ישראליים להשתתף בהנפקה ■ ‏‎‎התוכנית של שגיא: להפוך את השוק לזירת מסחר אלקטרונית‏

‎‎ההנפקה הרביעית של המיליארדר טדי שגיא יוצאת לדרך. כפי שחשפנו כאן לראשונה לפני 3 שבועות, שגיא ינפיק במהלך החודש הקרוב את קמדן מרקט (‏Camden Market‏), שוק הקניות הבריטי, בבורסה המשנית של בריטניה (‏AIM‏). שגיא ינפיק 13% מהון המניות של השוק ויגייס עבורו 100 מיליון ליש"ט (156 מיליון דולר) לפי שווי של 750 מיליון ליש"ט (1.2 מיליארד דולר).

בנק ההשקעות שילווה את ההנפקה הוא ג'פריס, ואילו משרד עו"ד שילווה אותה הוא ‏DLA Piper‏. לפי מקורות בקבוצת טדי שגיא, ההנפקה זוכה כבר כעת לביקושי שיא. החברה שתונפק תיקרא ‏MarketTech‏.

שגיא, כזכור, רכש במארס השנה את הבעלות על חברת ההחזקות ‏Camden Market Holdings‏ - פעילות שכוללת את ‏Stables Market‏ ואת ‏Camden Lock Village‏ - תמורת 400 מיליון ליש"ט. קמדן מרקט, למי ששכח, הוא שוק הקניות הפופולרי ביותר בלונדון, ומוקד משיכה תיירותי שני אולי רק לארמון המלוכה הבריטי ו/או הביג בן. מדי שנה פוקדים אותו 40 מיליון איש.

השוק מכיל שישה אזורים נפרדים. הראשון והגדול שבהם הוא ה-‏Stables Market‏ (שאותו רכש שגיא במארס); השני בגודלו הוא ‏Camden Lock‏ (שאותו רכש שגיא באוקטובר תמורת 70-90 מיליון ליש"ט); השלישי הוא תעלת קמדן (נרכש גם הוא על ידי שגיא); הרביעי הוא ‏‏Buck Street‏ (נרכש על ידי שגיא לפני שלושה חודשים); החמישי הוא ‏Electric Ballroom‏ (מתחם הופעות, לא בבעלות שגיא), והשישי והאחרון הוא ‏Inverness Street‏ - החלק הכי פחות מהותי בשוק שמצוי בבעלות העירייה. למעשה, זו הפעם הראשונה בתולדות השוק שרוב חלקיו מצויים תחת אותה בעלות.

כך, השקיע שגיא כמעט חצי מיליארד ליש"ט (778 מיליון דולר או 3 מיליארד שקל) ברכישת השליטה בקמדן מרקט, ועכשיו כאמור הוא מציף ערך דרך הנפקתו לפי שווי כמעט כפול.

שגיא, כאמור, הוא בעל השליטה בשלוש חברות שהונפקו בשוק ההון הבריטי. הראשונה, וזו שיצרה לו את עיקר הונו הראשוני, היא פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים (נסחרת לפי שווי של 3 מיליארד דולר); השנייה היא חברת הסליקה ‏SafeCharge‏ (נסחרת לפי שווי של 551 מיליון דולר); והשלישית היא קרוסריידר, המפתחת כלי אופטימיזציה עבור שוק הפרסום הדיגיטלי (נסחרת לפי שווי של 254 מיליון דולר).

לפי מקורות בקבוצה, לראשונה יאפשר שגיא לגופים מוסדיים ישראליים להשתתף בהנפקה. את ההפצה של המניות בישראל תנהל ברק קפיטל בניהולו של צביקה מנס, שכבר ערך בשבועות האחרונים רוד שואו לגופים מוסדיים ישראליים מובילים.

לשגיא, נזכיר, יש כבר תוכניות לפיתוח השוק, והוא מתכנן להשקיע יותר מ-300 מיליון ליש"ט, בין היתר, בפיתוח המתחם ‏Camden Lock Village‏ שצפוי להיות מוכן בתחילת 2018. כמו כן, מתכנן שגיא להכניס טכנולוגיות אינטרנט לשוק המסורתי, כדי להרחיב משמעותית את פעילות הסחר האלקטרוני שלו. לצורך כך, בשבועות האחרונים החלה הקבוצה להפעיל מחסן לוגיסטי בגודל 15,000 מ"ר שמשרת את פעילות הסחר האלקטרוני. באמצעות הפעלת המחסן, יהיה ניתן בקרוב לרכוש דרך אתר האינטרנט של השוק ממגוון המוצרים הייחודיים שלו.

במקביל, נערכת הקבוצה להפעלת חנויות דיגיטליות במתחמי השווקים שיאפשרו חווית מסחר דיגיטלית בזמן אמת, לצד חווית המסחר הרגילה. מחזור המכירות הנוכחי של הסחר אלקטרוני בשוק עומד על כ-35 מיליון ליש"ט בשנה. בקבוצה מעריכים כי בתוך שנתיים עד שלוש שנים יגיע מחזור מכירות זה לכ-200 מיליון ליש"ט. ‏‎‎‏