הדולר מתרחק מ-4 השקלים: היציג נפל היום ל-3.944 ש'

בעולם הדולר נחלש מול האירו ■ FXCM ישראל: "הנעילה מתחת ל-3.95 שקלים יכולה להאיץ את התיקון כלפי מטה"

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

תנודתיות בשוק המט"ח: לאחר ששלשום הדולר צנח מול השקל ואתמול זינק, היום (ג') הוא שוב נחלש בחדות מול המטבע המקומי והתרחק מרף 4 השקלים. הדולר היציג נפל בכ-1.2% ל-3.944 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.4% ל-4.872 שקלים.

התנודתיות במסחר בדולר-שקל יכולה להיות מוסברת גם מ"פחד גבהים" של הדולר שלא מצליח לשבור את הרף הפסיכולוגי והטכני של 4 שקלים. בעולם הדולר נסחר בירידות של כ-0.6%.

בנק ישראל הודיע היום כי בשנה הבאה ימשיך עם רכישות הדולרים במטרה לקזז את השפעת הגז הטבעי על מאזן התשלומים בישראל. לאחר תוכנית רכישות של 3.5 מיליארד ב-2014 הבנק ישראל ירכוש בהיקף 3.1 מיליארד דולר גם ב-2015. כדי להשלים את היקף הרכישות ל-2014 הבנק צריך לרכוש עוד 450 מ' ד' עד סוף החודש. (לסיפור המלא)

ב-FXCM ישראל סבורים כי התנודתיות בימים האחרונים מבטאת מאבק בין סוחרי הלונג לשורט במט"ח סביב טווח קריטי. לדבריהם, "ירידה מתחת ל-3.95 שקלים עשויה להפוך את המומנטום ולהאיץ תיקון כלפי מטה. מנגד, נעילה משכנעת מעל רמת 4 שקלים לדולר עשויה לסמן את המהלך הבא כלפי מעלה".

עוד ברקע למסחר במט"ח, הכנסת הצביעה אמש פה אחד ובאופן רשמי על פירוקה והליכה לבחירות ב-17 במארס 2015. כלכלני FXCM ישראל מציינים כי עד הבחירות תהיה אי-ודאות שתגביר את הלחץ על השקל.

במט"ח 24 מציינים כי "על אף הצפי לכלכלת בחירות והמשך רכישות פרו דולריות בקרב המשקיעים והסוחרים, עדיין חשוב לזכור כי אנו נמצאים בפני חסם פסיכולוגי של 3.99 שקלים, וכתוצאה מישיבה על הגדר של לא מעט סוחרים לא יהיה פשוט לפרוץ חסם זה. אבל בשל כלל הנתונים הפוליטים והכלכליים שישראל חווה בימים אלה, גם חסם זה עשוי להישבר ולשנות קידומת לדולר".