ליגת העל: שיא צופים היסטורי במחזור בודד; מגמת עלייה גם ברייטינג

מי היה מאמין: 76,209 צופים במחזור כדורגל אחד בישראל ■ גם בטלוויזיה הפופולריות גואה: 9 מ-12 משחקים העונה עם רייטינג דו-ספרתי

מכבי ת"א מול בית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר, ליגת העל בכדורגל / צלם: ערן לוף
מכבי ת"א מול בית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר, ליגת העל בכדורגל / צלם: ערן לוף

המחזור ה-12 של עונת 2014/15 בליגת העל, שננעל אתמול (ב') עם "המשחק המרכזי" בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים (1-1) שנערך באצטדיון סמי עופר בחיפה, לעיני למעלה מ-28 אלף צופים - הפך לפופולרי ביותר בתולדות המדינה: סך של 76,209 אוהדים הגיעו לשבעת המשחקים שנערכו, שיא כל הזמנים ששבר את הנתון שנרשם בעונת 1975/76 (63.8 אלף צופים במחזור).

יש לציין כי שבירת השיא התאפשרה בזכות עונש הרדיוס שקיבלה מכבי ת"א, שגרם לה להעתיק את הביתיות שלה מחוץ לאצטדיון בלומפילד, בעל הקיבולת הנמוכה בהרבה מזאת שבסמי עופר. משחק נוסף מהמחזור האחרון בו התמלא המגרש החדש בחיפה הוא הוא מכבי חיפה-עירוני ק"ש.

יורם באומן, יו"ר המינהלת, מסר היום: "זהו יום חג לכדורגל הישראלי. המתקנים החדשים מעכו בצפון ועד השלמת המגרש בב"ש (שיושלם לקראת עונה הבאה) בדרום, שנבנו הודות למאמץ משותף של משרד הספורט, הטוטו, רשויות מקומיות וההתאחדות לכדורגל - יצרו תנאים של חוויית צפייה הגורמת לצופים להצביע ברגליים".

בתוך כך, גם הצפייה הטלוויזיונית בליגת העל בעונת 2014/15 ממשיכה בקו עלייה: "המשחק המרכזי" אמש הניב לערוץ 1 רייטינג ממוצע של 12.9% בקרב משקי הבית היהודיים (כ-355 אלף צופים בממוצע). תשעה מתוך 12 שידורי "המשחק המרכזי" העונה רשמו רייטינג דו-ספרתי; כהשוואה, בשלב זה בעונה הקודמת, רק חמישה מתוך 12 שידורים נהנו מ-10% צפייה ומעלה.