0% לטובת העם

המרוץ לבחירות הוא אקט מגלומני שהולך לעלות לנו הרבה כסף

פיתקאות בחירות לכנסת קלפי / צלם: תמר מצפי
פיתקאות בחירות לכנסת קלפי / צלם: תמר מצפי

ההחלטה ללכת לבחירות היא בעלת 0% לטובת העם. העסק הזה, על כל צדדיו, גם הולך לעלות לנו, והרבה! הממשלה היוצאת מוכיחה לנו כבר זמן רב, כי המונח "טובת העם", אינו אלא ספין פוליטי, וש"טובת חבר-הכנסת", היא זו המכתיבה את כללי המשחק. ההחלטה ללכת לבחירות כעת, היא רק עוד קלף נוסף בין המשתתפים, ודאי שאינו קלף מנצח.

המרוץ לבחירות, הוא אקט מגלומני ואינפנטילי של בכירי הממשלה, שמשחקים במחבואים וב"מי עשה לי פוטש", הוא כלי נוסף במשחק של הגדולים, שאינו רלבנטי לנו הציבור, אינו משרת אותנו, וגרוע מכך, הולך לעלות לנו כסף, והרבה.

ואם הקונספט "תעמולה" ו"ביטול יום עבודה" עוברים לכם בראש, אז הבה נטפס יותר גבוה, להשלכות גדולות יותר כגון: הפסד תוצרים, אי-מימון התחייבויות קודמות, השהיית החזרי חובות של הממשלה הנוכחית, והכי כואב, בלימת תקציב 2015 שכבר אושר! וכעת עם הריצה לבחירות הוא יתבטל, ובמקומו נקבל תקציב-מעבר, שלא יכלול רפורמות חשובות, כמו חיזוק מערכת הבריאות הציבורית. כי התקציב שיועד על-פי ועדת גרמן לטובת הרפואה הציבורית, התעופף לו כמו פתק בקלפי מלאת רוח.

נהיה מדויקים יותר. ההפסד בתוצרים, בעקבות ההיעדרויות ממקומות העבודה ביום הבחירות, מוערך ב-1-1.5 מיליארד שקל. ועוד לא דיברנו על עלויות הבחירות עצמן. מאות מיליונים , מיותרים לחלוטין, הכול לצורכי שיווק, על-חשבון הציבור.

הפרידה מהתקציב שיועד לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, מצטרפת לעוגמת-הנפש הזו, של עלות הקמפיינים המיותרים. אבל מי צריך בריאות כשיש לנו את נתניהו על המרקע?!

אחרי שמחינו את דמעת הפרידה מוועדת גרמן, עם הריצה לבחירות התמוססה גם ועדת אלאלוף - הוועדה למלחמה בעוני, שמסקנותיה כבר התגבשו והוגשו, ותקציבה לשנת 2015 אושר. הסכום שתוקצב ליישום המלצות הוועדה, 1.7 מיליארד שקל, שיועדו לחיזוק משפחות חד-הוריות, סיוע לקשישים החיים בעוני, הכשרה מקצועית לעובדים עניים, מימון תרופות לקשישים ניצולי שואה, ולמשימות נוספות לחיזוק החלשים ולמיגור העוני בישראל.

וכך, משחקי הפוליטיקה מנצחים בגדול את משחקי הרעב.

תקציב הביטחון לשנת 2015 - שעמד על 57 מיליארד שקל, אשר יוקצו בין היתר לטובת שיקום חיילים, רכש, תקציב מעבר צה"ל דרומה ועוד, נבלם אף הוא, עם הבחירות.

אך ברור שנתניהו ישקיע את מיטב כספנו בקמפיין ססגוני, שידגיש את חשיבות הביטחון במדינה. בקמפיין הקודם שלו, כל מה שהוא דיבר עליו היה הביטחון, ובפועל קיבלנו - כלומר, לא קיבלנו - 0% ביטחון ו-0% מע"מ, 0%. רקורסיה (נסיגה) ריקה ופופוליסטית, ללא תנאי עצירה.

כשהממשלה דואגת לממשלה, וכשהחברים בה דואגים לחיזוק הברגים של כיסאותיהם בלבד, לא תיתכן אפשרות לארגון ולחלוקה מסודרת של תקציבים. בתנאים הפוליטיים הללו, עוגת התקציב אינה מחולקת נכונה, ואיננה נחתכת בצורה ישרה והוגנת. היא נבצעת על-ידי חברי-כנסת זללנים, אשר מנסים לאכול את כולה ולהשאירה שלמה, בכישלון ידוע מראש.