מנהלי בתי החולים: "הגענו לקו האדום; נבטל ניתוחים וטיפולים"

העומדים בראש המוסדות הרפואיים הממשלתיים בישראל מיואשים ■ בכינוס משותף הבהירו כי הגיעו למצוקה תקציבית חסרת תקדים ■ "הסופרטנקר של מערכת הבריאות טס על אדי דלק בלי קברניט; הפסקנו להזמין ציוד כי נגמר הכסף"

פרופ' גבי ברבש / צילום: עופר עמרם
פרופ' גבי ברבש / צילום: עופר עמרם

בבית החולים איכילוב נערכת בשעה זו (ג') מסיבת עיתונאים העוסקת במצב הרפואה הציבורית בישראל בהשתתפות כלל מנהלי המוסדות הרפואיים בארץ, שבה הם מזהירים מפני קריסה כללית של מערכת הרפואה הציבורית בארץ.

מנהל בית החולים איכילוב פרופ' גבי ברבש היה הראשון לשאת דברים ואמר כי מערכת הרפואה הציבורית "הגיעה לישורת האחרונה במשא ומתן שמתנהל בחודשים האחרונים בין משרדי הבריאות והאוצר. כל מנהלי בתי החולים פעלו על פי תכנית העבודה של משרד הבריאות ולמרות זאת - עומד ליפול עליהם הגירעון".

הוא פנה לראש הממשלה: "יש לך פה את הסופרטנקר של מערכת הבריאות שטס על אדי דלק בלי קברניט".

לדבריו של ברבש הצטרף פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים שיבא בתל השומר. "אני מיואש", הוא אמר. "אני מרגיש שיש לנו את היכולת לטפל באנשים, להציל חיים, להחזיר חיוך לפני ילדים, אבל התקציב - הקללה הנוראית - הכסף, שעומד לראשותו כדי לרפא - איננו. במשך תקופה ארוכה פניתי לכל מי שיכול לשמוע והזהרתי שאנחנו הולכים להתרסקות".

ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל בית החולים וולפסון בחולון, הדגיש: "לצערנו, אנו עומדים לצמצם את היקף הפעילות בשל המחסור התקציבי. המשמעות היא שבימים הקרובים נתקשר לאנשים הביתה ולהודיע להם שלמרות שנקבע להם תור לניתוח - הם ייאלצו להמתין תקופה ארוכה עד שיהיה לנו את הכסף לקנות את הציוד הרפואי".

"הדלק אזל וגם האדים התנדפו", הוסיף ד"ר קלין שפירא מהמרכז הרפואי זיו שבצפת. "הפסקנו להזמין ציוד כי נגמר הכסף. הגענו לקו האדום. חושש מלתאר מה יקרה אם בגבול הצפון יקרה משהו. צריך לקחת את זה בחשבון".