תביעה: הכדורגלן גילי ורמוט הונה את עיריית הרצליה

זוג פנסיונרים טוען: כוכב הפועל ת"א ופעיל מפלגת העבודה אלמוג אדונסקי, בעלי חניון - חסמו בבריונות את הגישה לנכס שלהם והתחמקו מארנונה

הבניין בסקולוב/ צילום:תמר מצפי

תביעה בסך 2.5 מיליון שקל הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שחקן נבחרת ישראל והפועל תל אביב בכדורגל גילי ורמוט, פעיל מפלגת העבודה אלמוג אדונסקי, ושותפם דוד ביטון, המחזיקים בחניון בהרצליה.

את התביעה הגישו מרים וחיים שרוני, זוג פנסיונרים המחזיקים בנכס מסחרי בשטח 430 מ"ר בקומה מינוס 1 בבניין מגורים בן 10 קומות ברחוב סוקולוב 53 בהרצליה. צמוד לנכס המסחרי, מחזיקים ורמוט ואדונסקי בחניון בשטח 500 מ"ר הצמוד לנכס המסחרי של התובעים באותה קומה. התובעים טוענים, באמצעות עו"ד ניר סברוב, כי זה 48 שנה הושכר הנכס המסחרי לחברות שונות ובמשך כל התקופה משתמשים המבקרים בנכס המסחרי בחניון הצמוד.

לטענתם, ורמוט ואדונסקי חסמו לפני כמה חודשים, שלא כדין ובאופן בריוני, את הגישה אל הנכס המסחרי שבבעלותם, ובכך גרמו לטרפוד הסכם שכירות של הנכס המסחרי לתקופה של 10 שנים עם גלריית ארט ספייס, שהייתה אמורה לשלם להם מיליון שקל עבור תקופה של חמש שנים, תוך שהם פוגעים באופן אנוש במקור פרנסתם של התובעים. בנוסף נטען בתביעה כי ורמוט ואדונסקי דרשו מהתובעים לשלם להם מאות אלפי שקלים לאורך שנות ההשכרה המתוכננות לגלריה, בגין הזכות לעבור מעת לעת בחניון הנטוש, לרבות תשלומי ארנונה על החניון. לטענת התובעים, הם לא יכולים להשכיר את הנכס המסחרי ללא החניון, וורמוט ואדונסקי מנסים להביא למצב שהתובעים ירימו ידיים וימכרו להם את הנכס בנזיד עדשים, כך שיוכלו להחזיק גם בחניון וגם בנכס המסחרי.

טיעון נוסף העולה בתביעה הוא כי המחזיקים בחניון הציגו מצגי שווא לעירייה הרצליה והוועדה המקומית, באשר לשימוש שהם עושים בחניון. בין היתר נטען כי ורמוט ואדונסקי רכשו את החניון לפני 5 שנים רק כדי שיוכלו לקבל היתר לשימוש חורג שיאפשר להם להפעיל בשטח מסחרי אחר בבעלותם, ברחוב סוקולוב 56 הממוקם 200 מטרים מהחניון, 22 דירות עבור מעונות סטודנטים. בפועל הם לא ביצעו אף פעולה להכשרת החניון ולא הפעילו במקום חניון ולמעשה הפרו את תנאי השימוש החורג. "החניון היה ונותר חצר אחורית נטושה ומוזנחת שכל מטרתה לאפשר לנתבעים ליצור בפני הוועדה המקומית מצג שווא בדבר קיומו של חניון פעיל המשרת 22 דירות סטודנטים".

עוד מציינים התובעים בכתב התביעה כי כדי לחמוק מתשלומי ארנונה, הציגו ורמוט ואדונסקי לעירייה חוזה שכירות פיקטיבי שנחתם ביניהם לבין חברת הניהול של הבניין ברחוב סוקולוב 53, שלפיו החניון מושכר ל-33 דיירי הבניין עד לשנת 2018. "אותה שעה שהחניון עומד כעזובה הנתבעים מציגים בפני רשויות התכנון מצג שווא שלפיו החניון משמש 22 דירות במעונות סטודנטים (בסוקולוב 56) וזאת לצורך קבלת היתר לשימוש חורג, ובאותה נשימה מציגים בפני העירייה מצג כוזב שלפיו החניון משמש 33 דיירים (בסוקולוב 53) וזאת לצורך קבלת פטור תשלום ארנונה". הם מוסיפים כי "באופן מופרך ובבחינת תרמית של ממש הנתבעים הציגו מצג שלפיו החניון משמש בעת ובעונה אחת 55 דיירים שונים בשני בניינים שונים והכול שעה שהחניון מעולם לא הוכשר לשמש חניון פעיל". עוד טוענים התובעים כי גם אם היו מכשירים את החניון הוא לא היה יכול להכיל יותר מ-8 חניות.

בתגובה לטענות מסר אלמוג אדונסקי ל"גלובס": "מדובר בעברייני תכנון ובנייה שפרצו דלת ללא היתר, ופלשו לשטח פרטי בבעלותנו בטאבו. טענות אלה וטענות נוספות יתבררו בבית המשפט". אדונסקי הוסיף כי בימים אלה פועלים השותפים להכנת תביעה שכנגד.