הבורסה סגרה בעליות קלות; קמהדע זינקה ב-6.3%

עליות בוול סטריט ■ עדכון המדדים החצי שנתי - מי ברשימת הנכנסות והיוצאות? ■ מגמה מעורבת באירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.56 מיליארד שקל

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בעליות קלות בסיומו של יום תנודתי ועל רקע מגמה חיובית בוול סטריט. באירופה נרשמה מגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.56 מיליארד שקל.

הפעילים בבורסה ממשיכים להתמקד בבחירות המתקרבות בישראל, על כל ההשלכות שנובעות מכך. אמש נודע כי מרכז הליכוד תומך בהצעת רה"מ נתניהו להקדים את הפריימריז במפלגה, בצעד שיקשה מאוד על גדעון סער לחזור ולהתמודד על ראשות הליכוד מול נתניהו. אמש גם הוכרז רשמית על התאחדות בין מפלגות העבודה והתנועה, עם רוטציה אפשרית בין יצחק הרצוג לציפי לבני.

אז מה צפוי לנו בשווקים בשנת 2015?

אתמול פורסמה סופית ורשמית רשימת המניות שנכנסות ויוצאות מהמדדים בסוף יום המסחר של ה-15 בדצמבר, במסגרת עדכון המדדים החצי שנתי. כצפוי, מניות סלקום ופרטנר יוצאות ממדד המעו"ף ונכנסות אליו פרוטרום ומליסרון . למדד ת"א 75 מצטרפות (מלבד סלקום ופרטנר) מניות איידיאו , אקויטל , סאמיט וביטוח ישיר . יוצאות ממדד זה מניות קמהדע , נייר חדרה , אלרון , כלל ביוטכנולוגיה ופוטומדקס . מניית שפיר הנדסה שהונפקה לאחרונה והחלה להסחר אתמול תצורף ב-4 בינואר למדד ת"א-מאגר, למדד ת"א 100 ולמדד ת"א 75 (במסלול המהיר).

טבע פרסמה תחזית

טבע צופה רווח נקי של 5-5.3 דולר למניה בשנת 2015 לצד הכנסות של 19-19.4 מיליארד דולר - כך עולה מהודעה של החברה היום לבורסה. קונצנזוס תחזיות האנליסטים עמד על רווח של 5.06 דולר למניה והכנסות של 20.07 מיליארד דולר. (לכתבה המלאה)

קמהדע הכריזה היום על תוצאות ביניים חיוביות ממחקר קליני שלב I/II ב- Glassia לטיפול במחלת השתל נגד מאחסן (GvHD) שהוצגו בכנס של האיגוד האמריקני להמטולוגיה. התוצאות תומכות בנתונים הפרה-קליניים שפורסמו בכתב העת Blood בספטמבר.

אנחנו ממשיכים לבחון אופציות השקעה בחברות אנרגיה בינלאומיות", כך אמר היום בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה בכנס משקיעים. תשובה הוסיף כי בשנים הקרובות תגיע הקבוצה לקצב מכירות כולל של 35-40 BCM (מיליארד מטר מעוקב) גז טבעי מ"תמר" ו"לוויתן" ביחד. בנוסף, העריך תשובה כי החתימה עם ענקית האנרגיה BG, על חוזה לאספקת גז מ"לוויתן" למתקנים במצרים, תיערך ברבעון הראשון של 2015.

על אף התנגדות של חלק מחברי הפרלמנט הירדני, שר האנרגיה בממלכה תומך ברכישת גז טבעי ממאגר "לוויתן", בעסקת ענק של כ-15 מיליארד דולר. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים .

תהל, שבבעלות קרדן אנ.וי , חתמה על הסכם לתכנון והקמה של מתקן לטיפול במים ומערכת שאיבה בעיר יקוצק ברוסיה. העסקה נחתמה עם הרפובליקה של יקוצק והיקפה עבור תהל מסתכם בכ-67 מיליון דולר, כאשר על פי ההסכם, 15% מהסכום ישולמו כמקדמה בתוך 21 יום.

אורמת טכנולוגיות הודיעה כי דירקטוריון החברה החליט כי בהמשך לעסקת הרכישה הצפויה, אורמת תרשום את מניותיה בשתי בורסות בינלאומיות, בנוסף לרישום הנוכחי בבורסת ניו יורק, כאשר אחת מהן תהיה הבורסה לניירת ערך בתל אביב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]