הטיפ היומי: כדאי להכיר את המניה האיטלקית הזו

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית חברת Luxottica ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 48 אירו

חברת לוקסוטיקה / צילום: בלומברג
חברת לוקסוטיקה / צילום: בלומברג

חברת Luxottica נסחרת בבורסה של איטליה (סימול: LUX:IM) ושווי השוק שלה הוא כ-20.7 מיליארד אירו. החברה עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של משקפיים, באמצעות רשת חנויות שהיא מפעילה.

ללוקסוטיקה יש מעמד חזק מאוד בשוק שצומח בטווח הארוך, וכן מאפיינים מצוינים בכל הקשור לתזרים המזומנים שלה. שוק המשקפיים צפוי לחוות שיעורי צמיחה נאים כתוצאה ממגמת ההזדקנות של האוכלוסייה, וכן בשל העובדה שיותר ויותר אנשים זקוקים למשקפיים. המותגים שלה, Oakley ו-Ray-Ban, הם שני המותגים הגדולים ביותר ברמה הגלובלית, והם צפויים ליהנות מהתרחבות הרשת שלה.

ללוקסוטיקה יש חשיפה גבוהה לדולר האמריקאי ולשוק היוקרה האירופי.

מעבר למגמות הדמוגרפיות, לוקסוטיקה ממשיכה לזכות בנתחי שוק בשתי החטיבות המרכזיות: בתחום הסיטונאי היא נהנית מהצמיחה בארה"ב כשהשוק מתבגר לכיוון מוצרים יקרים יותר, ומעניין גובר מהכלכלות המתפתחות; זאת לצד הצלחות בתחום הרישוי (גוגל גלאס ומייקל קורס). מגמות אלו אמורות לתמוך בצמיחה אורגנית של 10%.

בתחום הקמעונאי, החברה אמורה ליהנות מהתרחבות לשווקים מתפתחים, ולהגדיל את הפריסה הגלובלית של מותגים קיימים שלה, במיוחד באירופה. מגמות אלה צפויות לתמוך בצמיחה של כ-5% בשנה בטווח הקצר.

עם שיעור צמיחה של 7% בטווח הארוך, החברה ציינה שהיא אמורה להכפיל את הגידול ב-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס), מה שמרמז על שיעור צמיחה של כ-15% ברווח הנקי למניה. זאת על רקע שיפור בניצולת המפעלים שלה והתרחבות הייצור בסין, ברזיל ואיטליה.

נכון להיום, מניית החברה נסחרת במכפיל של 26 על הרווח הצפוי בשנת 2015 - קרוב לרף העליון של הטווח ההיסטורי שבו היא נסחרה. יחד עם זאת, אנחנו צופים שיעורי צמיחה חזקים בטווח הבינוני ובטווח הארוך, בזכות המעמד החזק של לוקסוטיקה בתעשייה הצומחת, ולכן אנחנו מאמינים שהשווי הזה יותר ממוצדק. לפי מודל DCF, אנו מעריכים את שווי המניה במחיר של 48 אירו - פרמיה של כ-12% על פני מחירה הנוכחי בבורסה. המלצתנו עבורה היא "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, ברקליס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם