אלקטרה מוכרת את חלקה בבית קודאק למגדל ב-103 מ' ש'

אלקטרה נדל"ן החזיקה ב-33% מהזכויות בבניין, וחברת הביטוח מגדל שביצעה רכישות נוספות משותפותיה של אלקטרה לבניין מחזיקה כעת ב-50% ממנו

אלקטרה נדל"ן ממשיכה לממש נכסים בבעלותה: לאחר שמכרה את חלקה במגדל אלקטרה בתל אביב לאחים נקש תמורת 300 מיליון שקל, הודיעה החברה היום (ב') כי חתמה על הסכם למכירת חלקה (33%) בבית קודאק בפתח תקווה, וזאת תמורת כ-103 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הרוכשת היא חברת הביטוח "מגדל", שביצעה רכישות נוספות בבניין, וכעת מחזיקה ב-50% מהבעלות בבניין.

בית קודאק שנבנה בקריית אריה שבפתח תקווה בשנת 2007 על ידי אלקטרה נדל"ן, אס.ג'י.אס וחברת פרשקובסקי, משתרע על שטח של 24 אלף מ"ר, בנוסף לחניונים תת קרקעיים. הבניין מושכר למפעל מכני הכולל פס ייצור, מפעל אלקטרוניקה ומפעל מכניקה עדינה, יחד עם שטחי משרדים המאכלסים כ-600 עובדי היי-טק.

מלבד 33% הבעלות של אלקטרה נדל"ן רכשה מגדל גם אחוזים נוספים משתי השותפות הנוספות בבניין - אס.ג'י.אס ופרשקובסקי, וכעת מחזיקה ב-50% מהבניין. חברת קודאק ממשיכה לשכור את הבניין, כאשר התשואה למגדל מהעסקה הכוללת עומדת על כ-8%. ככל הידוע, ההשקעה נעשתה מתיקי ההשקעות הן של העמיתים והן מכספי נוסטרו. מגדל מחזיקה בקרית אריה במספר נכסים נוספים המהווים את קרית מגדל, שבה ממוקם מטה החברה.

לאחרונה דיווחה אלקטרה נדל"ן כי חתמה על הסכם למכירת חלקה (25%) במגדל אלקטרה בתל-אביב לקבוצת אמפא, וזאת תמורת כ-300 מיליון שקל.

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות ובניהולו של גיל רושינק, מחזיקה בכ-35 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ-90.5% ובשטח כולל של כ-750 אלף מ"ר (כולל שטחי חניונים). נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, גרמניה, ארה"ב וקנדה . כמו כן, לחברה פעילות יזמית בהודו, בשיתוף עם חברת נכסים ובניין.

גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן מסר כי: "העיסקה הנוכחית ממחישה שוב את יכולותיה היזמיות של אלקטרה נדל"ן, שהובילה יחד עם שותפיה את הקמת בית קודאק בפתח תקווה מרכישת הקרקע דרך חתימת הסכם שכירות ובניית הבניין עד לאכלוסו המלא. הפרוייקט הניב לחברה במהלך השנים רווחים משמעותיים בהיקף של כ- 25 מיליון שקל, ומימושו עתה הינו חלק מתכניתנו האסטרטגית, אותה אנו מיישמים בשנתיים האחרונות, למימוש נכסים לצורך שיפור נזילותה ויחסיה הפיננסיים של החברה והורדת המינוף הפיננסי ".