עובדי רשות המסים פתחו בעיצומים; שיבושים במכס

עובדי הרשות פתחו היום בעיצומים, במחאה על פיצוץ המו"מ המתנהל בינם לממונה על השכר באוצר לקראת חתימת הסכם שכר חדש

קובי אמסלם  / צילום: אוריה תדמור
קובי אמסלם / צילום: אוריה תדמור

עובדי רשות המסים פתחו היום (ב') בעיצומים, במחאה על פיצוץ המו"מ המתנהל בינם לממונה על השכר באוצר לקראת חתימת הסכם שכר חדש. לעת עתה העיצומים מקיפים בעיקר את בדיקות המכס של סחורות המיובאות לישראל, מה שעלול להביא לעיכובים במסירת סחורות אלה לצרכנים.

סניפי רשות המיסים עשויים לשבות מחר בפועל אם העובדים יממשו את כוונתם להשבית את מערכת המחשב המרכזית של הרשות. ללא מחשב לא ניתן יהיה לקבל את מרבית השירותים שמספקית עובדי הרשות לקהל ובכלל זה תיאומי מס והחזרים.

בין העובדים לאוצר מתנהל זה שנתיים מו"מ לקראת חתימת הסכם שכר חדש שיעניק להנהלה גמישות ניהולית מצד אחד, וייתן לעובדים תמריצים מצד שני. רשות המסים סובלת בשנים האחרונות מנטישה של כוח אדם מיומן לטובת המגזר הפרטי, והעובדים טוענים שהסיבה לכך היא היעדר אופק תעסוקתי. לטענת העובדים, נאמר להם באחרונה על ידי הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם כי אין טעם להמשיך בשלב זה במו"מ, לאור ביטול תוכנית מע"מ אפס והקדמת הבחירות. מרשות המסים נמסר כי הרשות פועלת לצמצום הפגיעה בציבור.

יצויין כי עובדי רשות המיסים לא השתתפו היום בפשיטות שערכה המשטרה בפרשת השחיתות בעיריית רמת גן.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מגנה את השביתה ואומר כי פרצה בעיתוי לא מתאים ולא נכון. "אנו מצפים מעובדי המכס שיגלו התחשבות במגזר העסקי ובציבור הרחב, וינהגו באחריות בתקופה זו כאשר אין שר אוצר במשרה מלאה. עצם העיתוי לשבות היום מעידה על כאילו רצון לנצל הזדמנות ואין זה יאה לציבור עובדי מדינה אחראי. אני מכיר את ציבור עובדי המכס ואני משוכנע שהשביתה תסתיים תוך זמן קצר. אני מקווה שהם לא ימשיכו בשביתה ויאלצו את ארגוני המעסיקים לעתור לביה"ד לעבודה להוצאת צווי מניעה נגד השביתה".

לדברי ואדים אבנשטיין, יו"ר ועד עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, "האוצר גורר רגליים, לא מגיב ולא מוכן לדון עמנו בהתחייבויותיו".