זליגת תכנים, בניחוח בריטי

אחרי קרוב ל-80 שנים בהן שידרה בחינם לצופים בממלכה את טורניר ווימבלדון - עשויה BBC למכור נתח גדול מהמשחקים לערוצים בתשלום

המגרש המרכזי טורניר ווימבלדון / צילום: רויטרס
המגרש המרכזי טורניר ווימבלדון / צילום: רויטרס

כבר קרוב ל-80 שנה ש-BBC, רשות השידור הציבורית של בריטניה, מעבירה באופן בלעדי את כל משחקי ווימבלדון. כעת, ייתכן שצופי הטלוויזיה בממלכה יאלצו להתחבר לערוצים בתשלום על מנת לא לפספס חלקים גדולים מהתחרויות של טורניר הטניס היוקרתי.

עיתון "הטיימס" מפרסם כי ה-BBC בוחנת אופציה למכור חלק מזכויות הטלוויזיה של הגראנד סלאם לזכייני משנה, ביניהם BT Sports ("שחקנית" חדשה בשוק זכויות השידור הספורטיביותב בבריטניה, שנכנסה בעונה שעברה אל שידורי הפרמיירליג). העלות המוערכת של הזכויות לווימבלדון היא 30-40 מיליון ליש"ט בשנה.

רגולטור התקשורת הבריטי, Ofcom, קבע לטורניר ווימבלדון מעמד מיוחד, במסגרתו סוף השבוע המסיים של הגראנד סלאם (משחקי חצי הגמר והגמר בגברים ונשים) מחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים, אך יתר המשחקים יכולים להימכר לערוצים בתשלום - בתנאי שבמקביל יקפיד ה-BBC על שידורי יומיומי של תקצירים.

ככל הנראה, ה-BBC החליטו על המהלך הזה עקב החשש כי הממשלה תכריח את הרשת בשנה הבאה לחתוך את מחירי האגרה שלה, מה שיגרום לדילול משמעותי בתקציבה.

לפני שלוש שנים ויתרה BBC על זכויות השידורים של כל מירוצי הפורמולה 1 בהם החזיקה - על מנת להפחית במחצית את תשלום רכישת הזכויות של הספורט המוטורי (40 מיליון ליש"ט בשנה). מי שלקחה על עצמה מחצית מהמירוצים השנתיים היא חברת הלווין BSkyB, שמשדרת אותם בערוצים בתשלום שלה.