נמשכת השביתה במכס: "בגלל קומץ עובדים נגרם למשק נזק"

נשיא התאחדות התעשיינים קרא היום להפסיק את העיצומים של עובדי המכס, שבהם הם פתחו אתמול בעקבות פיצוץ במו"מ עם האוצר לקראת הסכם שכר חדש

צביקה אורן / צילום: איל יצהר
צביקה אורן / צילום: איל יצהר

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, קרא היום (ג') להפסיק את העיצומים של עובדי המכס, שבהם הם פתחו אתמול בעקבות פיצוץ במו"מ עם האוצר לקראת הסכם שכר חדש. במסגרת העיצומים, משבשים עובדי המכס את הבדיקות לסחורות מיובאות בנמלי הים ובנמל התעופה בן גוריון.

לדברי אורן, עיצומי העובדים במכס גורמים למשק נזק בהיקף של מיליוני שקלים ביום. "לא יתכן שבמדינה מתוקנת, קומץ של עובדי מכס שמעוניינים בהעלאת שכר ישתמשו בכוחם כדי לשבש את כלל פעילות היבוא והיצוא של מדינת ישראל וימנעו כניסה ויציאה מסודרת של מטענים. העיצומים יוצרים נזק של מיליוני שקלים מדי יום למשק ויש להפסיקם באופן מיידי. אני קורא לכל הנוגעים בדבר, ההסתדרות והממשלה לגלות אחריות לאומית ולהחזיר את העובדים לפעילות מלאה", אמר. בהתאחדות התעשיינים הוסיפו היום, כי בעקבות שיבושי העבודה במכס, חלו שיבושים בפעילות של מפעלים רבים בארץ בשל קשיים בקבלת חומרי גלם הנחוצים לתהליכי הייצור ובקשיים להוציא משלוחים לחו"ל ערב חג המולד.

על רקע העיצומים במכס פנה היום נשיא איגוד לשכות המסחר בתל אביב, אוריאל לין למנהל רשות המסים, משה אשר בדרישה שיפעל בבהילות למען חידוש העבודה בתחנות המכס: "אנו מקווים שהעיצומים יופסקו לאלתר וימנעו מאתנו את הצורך לעתור לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאה של צווי מניעה נגד עובדי המכס", הזהיר לין: "העובדים בוחרים להיות בעבודה אך מבלי לעבוד, תוך שהם מקבלים שכר אל לא מעניקים שירות ואף מונעים שירות. מדובר בהתנהלות בלתי ראויה ובלתי מידתית תוך פגיעה קשה במשק".