דיל פוליטי עם האנגלים כבר יש; גרמניה תארח את יורו 2024?

נשיא התאחדות הכדורגל הגרמנית הודיע כי יעשה הכל כדי להביא למדינה את אליפות אירופה בעוד עשר שנים: "מצבנו מבחינת מתקנים מצוין"

אנדרה שורלה נבחרת גרמניה / צילום: רויטרס
אנדרה שורלה נבחרת גרמניה / צילום: רויטרס

וולפגנג ניירסבאך, נשיא התאחדות הכדורגל של גרמניה, חשף כי בכוונת ההתאחדות ללכת בכל הכוח על אירוח יורו 2024 במדינה. "זו המטרה העיקרית והברורה ביותר שהצבנו לעצמנו לקראת העשור הקרוב", מצוטט ניירסבאך באתר החדשות dw.de. "אנחנו מאד אופטימיים, כי מצבנו מצוין מבחינת מתקנים. זה ברור כי מבחינתנו - אין צורך בבנייה של אצטדיונים חדשים".

גרמניה, שנבחרתה זכתה הקיץ במונדיאל שנערך בברזיל - אירחה לאחרונה טורניר כדורגל גדול ב-2006, עת התקיים במדינה גביע העולם. ניירסבאך הוסיף כי לא קיימת התנגשות בין התוכנית של גרמניה להביא אליה ב-2024 את אליפות אירופה, לבין הרצון של הוועד האולימפי המקומי לקיים באותה שנה בגרמניה את משחקי הקיץ האולימפיים (בברלין או בהמבורג).

כזכור, יורו 2016 יתקיים בצרפת (הראשון בו ישתתפו 24 נבחרות). ב-2020 הטורניר ייערך, לאחר החלטה מהפכנית של אופ"א - ב-13 ערים שונות ברחבי אירופה, כשאצטדיון וומבלי בלונדון נבחר לארח את הגמר. על-פי הדיווחים בגרמניה, מאחורי הקלעים נרקם דיל בין גרמניה לאנגליה - כשהאחרונה קיבלה תמיכה בקיום גמר 2020 אצלה, בתמורה להבטחת תמיכתה בקיום יורו 2024 בגרמניה. זהות המארחת ב-2024 תיקבע בעוד ארבע שנים.