אשכנזי-זלצמן זכה מחדש בפרסום של נתיבי ישראל

המכרז של נתיבי ישראל נחשב למכרז התשתיות הגדול ביותר, אך הוא התקבל בחשדנות מסוימת בענף הפרסום, בעיקר בשל העובדה שהדגש בו היה על הצעת מחיר ■ היקף הפרסום של נתיבי ישראל בשנים האחרונות עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון

נתיבי ישראל / צילום: איל יצהר
נתיבי ישראל / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן זכה מחדש בתקציב הפרסום של נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) - כך נודע ל"גלובס". את המכרז הוביל איש ענף תכנון ורכש המדיה איציק רהב כיועץ, זאת מאחר שלהצעה הכספית היה משקל מכריע בבחירת הזוכה.

המכרז של נתיבי ישראל נחשב למכרז התשתיות הגדול ביותר, אך הוא התקבל בחשדנות מסוימת בענף הפרסום, בעיקר בשל העובדה שהדגש בו היה על הצעת מחיר. עם זאת, זה לא מנע מחלק מהמשרדים הגדולים, בהם אדלר-חומסקי ומקאן אריקסון, לקחת בו חלק.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של נתיבי ישראל בשנים האחרונות עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון. עם זאת, על-פי ההערכות, צפוי התקציב לגדול משמעותית בשנה הקרובה ולעמוד על כ-6-8 מיליון שקל.

נתיבי ישראל היא אמנם חברה ממשלתית, אך מאחר שהיא איננה משרד ממשלתי, אין עליה חובה להשתמש בשירותי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית). תנאי הסף של המכרז אמנם נוקשים, אך הם מכילים פוטנציאל לטווח רחב יחסית של משרדים.

כחלק מתנאי הסף נקבע, כי המציע יהיה משרד פרסום המפעיל באופן פעיל במשרדו מחלקת קריאייטיב ותקציבאות ומחלקת סטודיו וקדם-דפוס פנימית, המספקת שירותי הפקה בפרינט, שילוט ודיגיטל. עוד נדרשו המשרדים להיקף רכישה שנתי של פרסום בעיתונות העומד על לפחות 4 מיליון שקל - 2 מיליון מתוכם לפחות עבור לקוח אחד; היקף הפעילות פרסומית ו/או שיווקית בדיגיטל, בשלטי חוצות וברדיו של המציע אמור היה לעמוד על ממוצע שנתי של לכל הפחות מיליון שקל לשנה. מחזור ההכנסות השנתי הממוצע של המשרד צריך להיות בהיקף של כ-12 מיליון שקל והמשרד נדרש להפקיד ערבות של כ-200 אלף שקל.

ההתקשרות עם אשכנזי-זלצמן היא לשנה עם אפשרות להאריכה עד לארבע שנים.

טל אשכנזי, מבעלי אשכנזי-זלצמן אמר, כי "הוכחנו שכמשרד בגודל בינוני אנחנו יודעים לגבור על שני המשרדים הגדולים בישראל. הראינו שאנחנו מייצרים עבודה סופר-איכותית, נותנים שירות מעולה ולא פחות חשוב, מביאים לנתיבי ישראל שוב את מחירי המדיה הטובים ביותר בישראל".