מיני מבחן דרכים: רנו קליאו אסטייט - למכורים לשופינג

הקליאו סטיישן החדשה פונה לקהל שזקוק לרכב זול לרכישה, חסכוני בהוצאות אבל רב-תכליתי

קרלוס גוהן, הבוס הכל-יכול של קונצרן רנו-ניסן, נהנה בתעשיית הרכב ממוניטין של האיש בעל מגע הזהב. מסתבר, שגם אלכימאים מיומנים, שיודעם להפוך ברזלים לזהב, זקוקים לעיתים למנה נכבדה של מזל כאשר הם לוקחים על עצמם הימורים. אחרי הפיאסקו של רכב החשמלי, ביצעה רנו ניסן עוד הימור ענק כאשר השלימה השנה את הרכישה של קונצרן AUTOVAZ הרוסי תמורת כ-2 מיליארד אירו.

החזון היה כיבוש נתח של למעלה מ-40% משוק הרכב הרוסי הענק עד 2016. אלא שבשנה האחרונה ביצע השוק הזה תפנית חדה לאחור והמשבר החריף, שאליו נקלעה החודש הכלכלה הרוסית, הופך את החזון לאשליה.

בינתיים ממשיכה רנו להסתמך על המוצרים שלה עצמה כדי להרחיב את חדירתה לשוק הרוסי ולקליאו סטיישן החדשה, שפונה לקהל שזקוק לרכב זול לרכישה, חסכוני בהוצאות אבל רב-תכליתי, יש בכך תפקיד חשוב.

מעצבי רנו עשו עבודה מרשימה. החלק הקדמי משמר את הקימורים והתפיחות של הקליאו האצ'בק החדשה. פרופיל הצד נראה ארוך וספורטיבי עם עמודי צד מושחרים, שיוצרים מראה של גג צף ומשתלבים היטב בשמשות הצד הכהות ואילו הזנב נראה רחב וזורם. הוסיפו לכך חישוקים מרהיבים, כמות נאה של כרום וצבע בולט, וקיבלתם מכונית שמושכת הרבה יותר תשומת לב מהצפוי ברמת המחיר שלה.

תא הנוסעים מציג עמדת פיקוד מאובזרת היטב עם מסך מגע, התנעה ללא מפתח ועיצוב צעיר-עגלגל עם שלל קישוטי פלסטיק וכרום מבריקים. שלו אבל התא עצמוי עטוי בחומרי דיפון נוקשים ללא משטח רך אחד לרפואה. מרווח הרגליים והכתפיים מאחור סביר לשני מבוגרים וילד, אבל המושב האחורי מציב את הנוסעים גבוה מהמקובל ובתנוחה די זקופה. נראה כאילו המתכננים העניקו עדיפות לנפח ההטענה על פני נוחות הנוסעים מאחור.

כצפוי, הסטיישן הקטנה מצטיינת באגף ההטענה. המושבים האחוריים צונחים לרצפה בהינף מתג, מסעד המושב הקדמי מתקפל קדימה בצורה שטוחה והתוצאה היא אורך הטענה פנימי של כמעט 2.5 מטר ונפח הטענה, שיכול לבלוע אפילו את המארזים הגדולים ביותר של איקאה ועגלות תינוק כפולות. אם זה לא מספיק יש גם מסילות גג.

על הכביש מציעה הקליאו אסטייט חוויה מעורבת. בכל הנוגע לניהוג היא שומרת על החדות והדיוק של הקליאו הרגילה עם הגה מהיר יחסית ושלדה שמגיבה ברהיטות לפקודות הנהג על כבישים מתפתלים. אבל נוחות הנסיעה נוקשה מאד והנוסעים, בעיקר מאחור, נידונים ללא מעט קפיצות וחבטות על מהמורות נפוצות. זה אולי לא נורא לנהגי ציים קשוחים אבל פוגם בחוויה המשפחתית.

בחרטום נמצאת יחידת ההנעה המודרנית של רנו עם מנוע 3 צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 120 כ"ס ומומנט נאה, ותיבה כפולת מצמדים, שמורידה הילוכים בזריזות. המכלול מעניק למכונית דחף מכובד בעליות, כושר עקיפה סביר ואפילו חיסכון מרשים בדלק, אך צליל המנוע מעט מוזר.

מחיר הקליאו סטיישן מתחיל בכ-108 אלף שקל, זהה כמעט לקליאו האצ'בק המקבילה. במחיר הזה, ולאור דלילות המתחרים בפלח, לא קשה לנו לראות את המכונית הופכת לבחירה מועדפת הן בציי רכב, שזקוקים לרכבי שירות, והן בקרב מכורים לשופינג.