יוסי הדר דורש להחזירו לאלתר להגיש את "הכל דיבורים"

במכתב ששלח באמצעות עו"ד סיגל פעיל ומיטל ברק ממשרד אשר חלד ושות', כותב הדר כי חווה "מסכת פעולות בלתי חוקיות, פוגעניות ומשפילות בלשון המעטה שתוצאתם רמיסת זכויותיו, מעמדו וכבודו"

העיתונאי יוסי הדר טוען כי הועבר מהגשת התוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' מטעמים לא ענייניים ובאופן לא חוקי אשר אינו עומד עם מנהל תקין. במכתב ששלח באמצעות עו"ד סיגל פעיל ומיטל ברק ממשרד אשר חלד ושות', כותב הדר כי חווה "מסכת פעולות בלתי חוקיות, פוגעניות ומשפילות בלשון המעטה שתוצאתם רמיסת זכויותיו, מעמדו וכבודו". הוא דורש להשיבו לאלתר להגיש את תוכנית הרדיו המרכזית ולשמש כמזכיר המערכת.

לדבריו ב-3 בדצמבר הודיע לו מנהל הרדיו שמעון אלקבץ על "הדחתו" מהתוכנית "הכל דיבורים" בשיחת טלפון. לדבריו, ללא נימוקים ראויים. "כך, ללא כל סיבה עניינית, מבלי שהוסבר לו פשר ההחלטה ומבלי שניתנה לו אפשרות להתיחס לפגיעה הפוטנציאלית הזו במעמדו, בשמו הטוב, ובזכויותיו, נמסר לו באחת כי כך 'הוחלט' וכך יבוצע 'לאלתר!' ואם לא די בכך שניות ספורות לאחר מכן, הפיצה הנהלת הרדיו הודעת טקסט לכלל העובדים ובה נמסר כי כך 'הוחלט' וכך מבוצע לאלתר", לשון המכתב.

לדבריו, בשל "הבושה", עזב הדר את משרדי הרדיו ויצא לחופשה. לאחר שנשאל מה הוא צפוי לעשות כעת, אמר אלקבץ כי שיבץ אותו בהגשת "יומן הערב" כמגיש יחיד. הדר נעתר לבקשה ואז, לדבריו, הודיע לו אלקבץ כי הוא חוזר בו מהחלטתו וכי לא יהיה מגיש יחד. בהמשך הודיע אלקבץ למערכת על מינויו של נפתלי מנשה לתפקיד מזכיר המערכת - במקומו של הדר שמינויו "הסתיים". אלא שהדר טוען כי לאור העובדה שניתן להאריך את המינוי בשלוש שנים, הוא למעשה הודח, "הדחה חד צדדית תוך שלילת זכות טיעון ורמיסת כל זכות שבדין".

מרשות השידור נמסר, כי "צר לנו על בחירתו של יוסי הדר לנהל את הסוגיה באמצעי התקשרות. מדובר בהחלטה מקצועית, נטולת פניות, שנגעה גם למגישים הנוספים של התכנית ולא רק להדר, שנועדה להעניק יציבות לתכנית שבמשך שלוש שנים הופקרה ונותרה ללא מגיש קבוע".