אנלייט אנרגיה: רווח של 80% ב-3 חודשים ממכירת פרויקט

התאגיד האירופאי רוכש את הפרויקט לאחר סיום הקמתו והגעתו לשלב הפעלה מסחרית מלאה

טורבינות רוח / צילום: רויטרס
טורבינות רוח / צילום: רויטרס

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מוכרת את פרויקט אנרגיית הרוח הראשון בפולין לתאגיד אירופאי - כך מדווחת היום (א') החברה. העסקה משקפת רווח של 80% בתוך 3 חודשים.

החברה הודיעה היום כי כל השותפות במיזם החליטו על מכירת השדה בהספק של 38 מגה-וואט לתאגיד אירופי גדול שטרם פורסם שמו. חלקה של החברה במיזם הוא 25%.

רק לפני 3 חודשים השקיעה אנלייט אנרגיה 19 מיליון שקל, וחלקה במכירה הוא 34 מיליון שקל, כלומר מדובר ברווח של 80%. התאגיד האירופאי רוכש את הפרויקט לאחר סיום הקמתו והגעתו לשלב הפעלה מסחרית מלאה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, אמר היום: "העסקה מהווה הוכחה לאטרקטיביות של נכסים בתחום האנרגיה המתחדשת לאחר הפעלתם המסחרית. עבורנו זהו חיזוק נוסף ליתרונות המודל העסקי בו אנו פועלים, המבוסס על השקעה בפרויקטים הנמצאים בשלבי ייזום, פיתוח והקמה, השקעה המאפשרת לחברה להמשיך להחזיק בפרויקטים כנכסים מניבים לאחר חיבורם לרשת החשמל או למכור אותם לאחר הפעלתם המסחרית וליהנות מהרווח בגין פירות הייזום וההקמה. המכירה מהווה צעד חשוב בראייתנו ארוכת הטווח לגבי שוק האנרגיה המתחדשת בפולין. תחום הרוח בפולין נמצא בצמיחה נמשכת ואנו ממשיכים לפעול לייזום עסקאות ולפתח פרויקטים נוספים יחד עם שותפינו במדינה זו".