ורשבסקי: ערוץ 10 במו"מ עם בנק לאומי לקבלת אשראי

זאת על מנת לשלם את חובו לרשות השנייה, העומד על 36 מיליון שקל

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ערוץ 10 מנסה לשלם את חובו לרשות השנייה, העומד על סך של 36 מיליון שקל, בעזרת קבלת אשראי מבנק לאומי - כך עדכן היום (א') בצהריים מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי את עובדיו באירוע הדלקת נרות לחנוכה.

על-פי ורשבסקי, שלמה נחמה, המשקיע המיועד לערוץ 10, לא יעמוד בלוחות הזמנים אותם קצבה מועצת הרשות השנייה, ולפיהם בתוך שבוע על הערוץ לשלם את חובותיו - אחרת יחולטו ערבויותיו.

לדברי ורשבסקי, נחמה "לפי שעה אינו יכול לעמוד בתנאים שהוצבו, עד סוף החודש".

למרות זאת, ורשבסקי עדכן את העובדים כי "ערוץ 10 הגיש הבוקר עדכונים לבקשה לרישיון שידורים קבוע, בעקבות התיקון שאושר בוועדה המשותפת לענייני חוק הרשות השנייה בכנסת ב-10 בדצמבר 2014, בדבר אישור החלטת מועצת הרשות השנייה המסדירה את הרגולציה על בעלי רישיון לשידורים ומפחיתה את ההוצאה הכוללת לשידורים לגובה הסכומים הנדרשים להוצאה על שידורי חדשות ולהוצאה על תוכניות סוגה עילית".

יש לציין כי להליך פרוצדורלי זה אין שום משמעות, פרט לזו ההצהרתית לפיה ערוץ 10 עדיין מעוניין ברישיון. עדיין, על מנת לזכות ברישיון כזה, על הערוץ לשלם חובותיו ולהוכיח יציבות פיננסית על-ידי הכנסת משקיע.

את דבריו לעובדים סיכם המנכ"ל ורשבסקי באומרו כי "ייעשה הכול על-ידי כל הגורמים הנוגעים לעניין כדי להסדיר את חובות הערוץ, על מנת לקבל רישיון ולשמר את התחרות בשוק הטלוויזיה לטובת הצופים ולטובת המשק", לשון הודעת ערוץ 10.

טרם נמסרה תגובת הרשות השנייה לדברים.